Unidrain förser exklusiv duschvägg med svart ram

Unidrain förser exklusiv duschvägg med svart ram

Unidrain utökar den eleganta GlassLine-serien med en ny design för duschväggen. Den kan nu levereras med en minimalistisk svart ram som ger ett enkelt, men samtidigt iögonfallande utseende. Det är verkligen detaljen som avgör!

I en tid då de flesta har lagt resandet på is ett tag kan vi låta tankarna flyga till det livliga stadslivet i The Big Apple. Om du längtar efter lite av den råa och industriella New York-stilen, kan du skapa rätt stämning i badrummet med det senaste tillskottet från danska Unidrain.

Unidrain presenterar ett nytillskott till den exklusiva GlassLine-lösningen, som omfattar både fall, avlopp och duschvägg. Nu finns den sistnämnda med en enkel, svart ram i pulverlackerad metall och 10 mm kvalitetsglas.

Ny design – samma fördelar
Väggen används tillsammans med den befintliga ShowerLine-avloppsarmaturen. Även om duschväggen får ett nytt och tuffare utseende genom den svarta ramen, går funktion och finish som alltid hand i hand i GlassLine-serien:
Den svarta ramen döljer kakelkanten i duschhörnan och ger en elegant finish. Den genomskinliga glasväggen håller samma höga kvalitet som alltid och glaset är nanobehandlat på insidan. Därmed rinner vattnet av lättare och rengöringen går smidigare. Showerline underlättar installationen och ger ett automatiskt korrekt fall samt att den har ett monteringsspår. Slutresultatet blir estetiskt tilltalande med den svarta ramen som döljer klinkerkanten.

Dessutom finns möjligheten att matcha glasväggen med ett brett utbud av svarta designelement. Om du vill understryka den nya stilen kan produkten kombineras med tillbehörsserien Reframe Collection och/eller avloppet HighLine Colour med svart panel och ram.

Fakta om den nydesignade duschväggen:

• Finns i tre standardstorlekar (800/900/1 000 mm)
  • Försedd med Cleantec-nanobehandlat glas för enklare rengöring
  • Kan höger- och vänsterställas
  • Monteras utan synliga skruvar och beslag
  • Den svarta ramen döljer kakelkanten i duschhörnan
  • Passar kakeltjocklekar upp till 15 mm för väggplattor och upp till 20 mm för golvplattor.

Läs mer om den svarta duschväggen.

Relaterat innehåll