Foto: Ingrid Reppen

Brf Katscha - unidrain® i vinnande projekt

Vinnaren av årets Bostadspris 2016 blev Brf Katscha i Norrköping.

I Brf Katscha installerades golvbrunnsserier ur unidrain®´s sortiment som bestod av:
Linjeavlopp, Hörnavlopp, tvålhyllor och den unikt måttanpassade Modulserien, allt enligt bostadsköparnas önskemål.

Elegant golvavlopp

unidrain® har revolutionerat badrumsbyggandet där golvbrunnen / golvavloppet även blivit ett spännande designelement. Golvavloppet placeras mot vägg och därmed undviks traditionell placering av golvbrunnen mitt i duschen. unidrain® är ett elegant golvavlopp som ger full frihet att designa badrummet utan de tekniska begränsningar som traditionella golvbrunnar har.

Juryns omdöme till vinnaren:

Katscha uppfinner nära nog sin egen tomt mitt i industrilandskapet i Norrköping. Byggnaden skapar nya platser och en bostadsarkitektur som är unik i Sverige idag. Genom sin form och sektion med dubbla takhöjder blir Katscha ett självklart tillskott i den enastående miljön vid Motala ström.

Läs mer om unidrain® golvavlopp på www.unidrain.se

JAFO har ett mycket brett utbud av Golvbrunnar, Designbrunnar, Traditionella golvbrunnar, Golvrännor, Duschrännor, Golvavlopp, Klinkerramar, Vattenlås, Rensbrunnar, Spolbrunnar, WC Stosar, Råttstopp, Diskbänksvattenlås, Skotvättar och Stöveltvättar.

JAFO marknadsför även eleganta unidrain® väggnära golvrännor. Ett designelement för badrummet.

JAFO är ett fristående och självständigt bolag inom BLS Industries AB (f.d. Puruskoncernen.)