Jakobsdals Charkuteri finansierar en kurator på BRIS

Jakobsdals Charkuteri finansierar en kurator på BRIS

Totalt 600 000 kronor. Så mycket har Jakobsdals Charkuteri tillsammans med kunder och konsumenter samlat in, när företaget till förmån för Bris i höstas genomförde sin andra stora butikskampanj, "En lite godare skinka". Pengarna är tänkta att finansiera en kuratortjänst hos Bris

- För oss var det ett sant nöje att dela ut så mycket till Bris. Många av oss är föräldrar själva. Då känns det extra gott i hjärtat att veta att resultatet av vår kampanj kommer att användas i det fortsatta arbetet med att skapa en trygg vardag för barn runt om i landet. Vi vill och ska göra skillnad i samhället, säger Maria Skårberg, VD på Jakobsdals Charkuteri

På Bris firar man förstås. 600 000 är en välkommen julklapp:

- Vi är mycket tacksamma och glada för att Jakobsdals vill vara med och bidra till Bris stödverksamhet. Den här typen av engagemang från en sponsor värderar vi högt. Genom Jakobsdals ekonomiska stöd har nu en kurator kunnat finansieras för ett år. Bris arbete för barn och unga är i ständigt behov av bidrag för att kunna fortsätta och utvecklas. För oss har varje krona betydelse, säger Karin Bergelv, tf Generalsekreterare på Bris

Hösten 2014 inleddes samarbetet mellan Jakobsdals Charkuteri och Bris – Barnens Rätt i Samhället Samarbetet har resulterat i tre lyckade butikskampanjer där Jakobsdals tillsammans med kunder och konsumenter totalt har skänkt över en halv miljon kronor till Bris. Samarbetet kommer att fortsätta även under 2016.

Jakobsdals Charkuteri har i sitt CSR-arbete valt att satsa på barn. Jakobsdals delar de värderingar som Bris står för och Jakobsdals vill med sitt samarbete med organisationen ta ett aktivt samhällsansvar. CSR och ansvarskänsla har alltid varit viktigt för Jakobsdals och ska även i framtiden vara en naturlig ingrediens i företaget.