Jakobsdals Charkuteri ger en halv kurator till BRIS

Jakobsdals Charkuteri ger en halv kurator till BRIS

Efter ett engagerande möte med Bris förra året bestämde man sig på Jakobsdals Charkuteri för att man ville bidra till Bris arbete. Bris har behov av fler utbildade kuratorer, för att kunna möta fler barn och unga. På Jakobsdals Charkuteri satte man därför som mål sitt mål finansiera en kurator.

Genom en uppseendeväckande butikskampanj har man på Jakobsdals Charkuteri nu samlat in 374 990 kronor till förmån för Bris. Det täcker kostnaden för en halv kurator. Målsättningen är att finansiera en hel kurator, vilket man kommer att försöka nå genom fler kampanjer i butik under året.

- Målet för oss är att samla in 600 000 kronor till Bris, vilket finansierar en kurator på heltid. För oss som familjeföretag är det viktigt att ta ansvar, och vi vill därför göra vad vi kan för att stödja Bris betydelsefulla arbete för barn och unga, säger Maria Skårberg, vd och delägare, Jakobsdals Charkuteri.

- Långsiktiga och ansvarsfulla samarbeten som det vi har med Jakobsdals Charkuteri är guld värt. Det är tack vare stöd som detta som Bris kan ha välutbildade kuratorer på plats varje dag året om som kan stötta och lotsa utsatta barn och unga till samhällets hjälp. Stort tack! Den här gåvan betyder att vi kan fortsätta att hjälpa barn och unga, säger Kattis Ahlström, Generalsekreterare, BRIS.

Vårens kampanj pågick i butik under maj månad. Förpackningarna hade kampanjetiketter i Bris egna färger samt information om kampanjen tryckt direkt på paketet. För varje sålt hekto skinka skänkte Jakobsdals Charkuteri en krona till Bris.

- Kampanjen överträffade helt klart våra förväntningar. Vi är stolta och glada och tackar våra kunder som har hjälpt oss att hjälpa, säger Gabriella Lysell, marknadschef, Jakobsdals Charkuteri.

Jakobsdals Charkuteri planerar att återkomma med en ny kampanj i butik senare i år. Syftet är att nå målet att samla in tillräckligt med pengar för att kunna finansiera en hel Bris-kurator under nästa år. En satsning som Bris välkomnar.

Kategorier

Jakobsdals Charkuteri är ett familjeföretag i Göteborg som tillverkar charkuterier av högsta kvalitet. Det har vi gjort i generationer, och alltid efter mottot av kärlek tillagat. Välkommen att prova Mor Matildas kokta skinkor, Bror Jakobs rökta skinkor, Haga-Petters fin-fina korvar och Charkuteriets klassiska charkprodukter.

Jakobsdals Charkuteri ägs av fem kusiner som samtliga är operativt verksamma. Idag är vi ca 85 anställda och omsätter runt 220 MSEK. Mer information om oss finns på www.jakobsdals.se