Nytt sortiment med svensk salami från Jakobsdals Charkuteri!

Nytt sortiment med svensk salami från Jakobsdals Charkuteri!

Nu kommer Jakobsdals med ett nytt svenskt salami-sortiment. Salamin kallröks och lufttorkas sedan i flera veckor innan den skärs i tunna skivor. Det nya sortimentet kommer i fem smaker som gör det enkelt att variera veckans alla smörgåsar.

Det nya sortimentet består av smakerna Original med mild vitlök, Svartpeppar, Chorizo, Tryffel samt kombinationsförpackningen Tre sortersom är mix av smakerna Svartpeppar, Chorizo och Original.

- Vi har satsat på välkända och populära smaker i detta sortiment, något du vill äta varje dag. Det som gör vår salami så god är de noga utvalda ingredienserna, och att den får ta tid på sig innan den är klar, säger Frida Engström, Marknad och Produktutvecklingschef på Jakobsdals Charkuteri.

Salamin är det perfekta pålägget på smörgåsen, men är även utmärkt som topping på pizza eller pasta.

- Varje förpackning innehåller 30 skivor vilket gör att man som konsument får många skivor av en riktigt bra salami till en rimlig peng, avslutar Frida.

All salami är tillverkad i Sverige, av svenskt kött.

Du hittar dem i påläggshyllan från vecka 11 med ett rekommenderat pris på 32,90 kronor per förpackning.

Salami Original med mild vitlök: Vår klassiska salami med tydlig rökighet och mild smak av vitlök.

Salami Tryffel: Salami med rund smak och doft av tryffel.

Salami Chorizo: En smakrik och färgstark salami som är smaksatt med med paprika och chili.

Salami Svartpeppar: Salami med en kryddkant av svartpeppar som ger en mild pepprighet.

Salami Tre sorter: Tre sorters salami i en kombinationsförpackning för den som vill ha mer smakvariation. Sorterna som ingår är Original, Chorizo och Svartpeppar.