Jaktia fortsätter expandera och öppnar butik i Västerås

Jaktia fortsätter expandera och öppnar butik i Västerås

Lagom till jaktsäsongen öppnar Jaktia, Sveriges ledande butikskedja för jakt och fiske, 500 m2 Jaktiabutik i Västerås.

- Vi är mycket glada att vi äntligen kan öppna i Västerås som är Sveriges 6:e största stad med ett stort jakt- och fiskeintresse här i Mälarregionen. Det har saknats en riktigt bra välsorterad butik för jakt och fiske, nu har vi hittat den samarbetspartnern vi letat efter och ett riktigt superläge, säger Jaktias VD Lars Martinsson.

Planerad öppning är i september beroende hur snabbt alla tillstånd är på plats. Butiken kommer ligga i handelsområdet Erikslund, Traversgatan med parkering precis utanför entrén. Jaktia Västerås blir närmare 500 m2 uppdelat på butiksyta, vapenkasun och en lounge som blir en naturlig mötesplats för kunderna att utbyta erfarenheter och kanske en jakthistoria eller två.

Jaktia Västerås öppnas i samarbete med Fredrik Reppe och Magnus Öberg som båda har stort jakt och fiskeintresse.

- Vår ambition är att ha en komplett butik inom jakt, skytte, hund, friluftsliv och fiske, dock kommer vi att fokusera på jakten nu i höst. Jakt och fiske kommer att vara kärnan i vår verksamhet och därför är Jaktias franchisekoncept perfekt för oss. Som butiksägare är Jaktias befintliga konceptlösningar, deras samarbete med de mest kända varumärkena, deras långa erfarenhet, kunskap och support via butikerna avgörande för oss, säger Fredrik Reppe.

- Vi är otroligt taggade och vi kommer att satsa mycket på aktiviteter och kundevenemang för att lära känna våra kunder i området. Just nu jobbar vi hårt med att få butiken redo för öppning, fortsätter Fredrik.

Outdoorentusiast

Fredrik bor med sin familj, sambo och två barn, ute på landet i Lillhärad där han också jagar på familjens ägor. Jakten har blivit ett allt större intresse de senaste 10 åren och en av Fredriks favoriter är en actionfylld drevjakt när skallen ekar i skogen. Fiske i allmänhet och flugfiske i synnerhet har han sysslat med sedan barnsben och då rest runt i landet och jagat storöringen.

Vandringen som lett till Jaktia

Magnus Öberg bor i Hallstahammar med sambo, två barn och en west highland white terrier. Intresset för hund och friluftsliv har alltid funnit där. Magnus tar gärna med sig familjen ut i naturen för att vandra och fiska när tillfälle ges. Favoritplatsen har under många år varit fjällen kring Åretrakten men familjen letar gärna efter nya spännande platser att upptäcka till fots.

Magnus har mångårig erfarenhet från bilbranschen och kommer senast från BMW där han arbetat medförsäljning sedan 20 år tillbaka.

Rikstäckande butikskedja

Jaktia är en franchisekedja med butiker från Sjöbo i söder till Kiruna i norr. Jaktia har ett 60-tal butiker i Sverige, Norge och Danmark. I alla butiker säljs utvalda produkter från de ledande varumärkena. Allt från vapen, optik och ammunition till teknikprylar och hundprodukter, kläder och skor – och allt annat som bidrar till bästa tänkbara natur- och jaktupplevelser tillsammans med familj och vänner.

– Ambitionen är att fortsätta etableringen på orter där Jaktia idag inte är representerat och välkomnar flera franchisetagare. Just nu söker vi franchisetagare i bla. Uppsala, Södertälje, Gävle, Strömstad avslutar Lars Martinsson.

För mer information kontakta:

Fredrik Reppe, Ägare Jaktia Västerås

fredrik.reppe@jaktia.se

073-044 42 19

Magnus Öberg, Ägare Jaktia Västerås

magnus.oberg@jaktia.se

070-610 98 20

Lars Martinsson, VD Jaktia AB

lars.martinsson@jaktia.se

070-584 90 07

Jaktia är Sveriges största jakt/sportfiskekedja med ett 60-tal butiker i Norden.

Läs mer på www.jaktia.se

Regioner