Alexander Knutsson ny Chief Digital Officer på Jaktia AB

Jaktia hälsar Alexander Knutsson välkommen som ny Chief Digital Officer

Tollered, Sverige – Jaktia AB, Nordens ledande detaljhandelskedja inom jakt och fiske, är glada att meddela att Alexander Knutsson ansluter sig till företaget som Chief Digital Officer. Han kommer senast från Söder Sportfiske AB, där han som Head Of E-commerce framgångsrikt ledde Söder Sportfiskes försäljningskanaler online. Alexander påbörjar sin nya tjänst på Jaktia AB den 1 december 2023.

Med en imponerande bakgrund inom digital handel och en bevisad förmåga att driva onlineförsäljning på både den svenska och europeiska marknaden är Alexander perfekt lämpad för att leda Jaktias digitala transformation. Han kommer att spela en central roll i företagets övergripande strategi för teknologi och innovation, med fokus på att ytterligare stärka Jaktias marknadsposition genom utveckling av online-närvaro och digitala erbjudanden.

"Vi är övertygade om att Alexanders erfarenhet och ledarskap kommer att vara en ovärderlig tillgång för Jaktia när vi fortsätter att expandera vår digitala närvaro och möta våra kunders föränderliga behov", säger Christiaan Winckel, CTO Jaktia AB.

Med sitt inträde till Jaktia förväntas Alexander bidra med nya insikter och idéer som kommer att forma framtiden för företagets digitala tjänster. "Det är en extremt spännande tid att ansluta sig till Jaktia, och jag ser mycket fram emot att komma igång med detta och arbeta tillsammans med teamet för att ta våra digitala initiativ till nästa nivå", säger Alexander Knutsson.

För mer information, vänligen kontakta:
Christiaan Winckel, CTO, Jaktia AB
Email: christiaan.winckel@jaktia.se
Telefon: +46 (0) 707 788 552

Om Jaktia AB:

Jaktia är Nordens ledande detaljhandelskedja för jakt- och fiskeutrustning. Företaget erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter och tjänster och är engagerat i att främja en hållbar och ansvarsfull jakt- och fiskekultur.