Jaktia tecknar ny kedjemedlem i Trondheim

JAKTIA är Nordens största franchisekedja inom jakt, fiske och fritid. Under de senaste åren har Jaktia haft en stark tillväxt med utveckling av flera butiker i både Norge, Sverige och Danmark. Jaktia har tecknat avtal om medlemskap i kedjan med Hagemo Jakt & Friluft AS, som har sin butik på Klett ca 10 km söder om Trondheim centrum. Butiken har ett brett urval av jakt och vapen. Det är 200 kvm med dedikerade jägare och skyttar bland personalen.

” En bransch i förändring! Jag har arbetat med försäljning av vapen och jaktutrustning i 30 år och har följt utvecklingen av vapenindustrin noga. De senaste åtta åren med Hagemo Jakt & Friluft AS. Konkurrensen blir tuffare, vi utmanas av e-handel och stora kedjor som inte alltid lyckas i vår bransch. Det var ett enkelt beslut att välja Jaktia som rätt koncept, vi står starkare tillsammans än många små butiker spridda över hela landet. Tillsammans lyckas vi upprätthålla en hög kompetensnivå, som jag vet att våra kunder uppskattar, säger Jørn Hagemo, VD på Hagemo Jakt & Friluft AS. ”

Butiken ligger väl placerad på E6 söderut, mot Trondheim centrum med en egen vapensmed och gott om parkering precis utanför dörren.

” Vi är glada över att ha Hagemo Jakt & Friluft AS i vår kedja. Butiken är väl etablerad i regionen och är en skicklig aktör inom jakt och vapen som kommer att stärka kedjans position i landet, säger Morten Krohg, för Jaktia AS. ”

Jaktia har för närvarande 16 butiker i Norge, 35 i Sverige och 11 i Danmark.

Vid frågor med anledning av pressmeddelandet, vänligen kontakta

Morten Krohg

VD, Jaktia AS