Årets viktigaste konferens för krisberedskap

Många kriser skulle kunna undvikas genom en översyn av förhållningssätt, krisledning och krisverktyg. Oslo Crisis Management Conference (OCMC) OCMC 2016 fokuserar på viktiga ämnen relaterade till krishantering, krisledning och kriskommunikation. OCMC är ett initiativ för att öppna upp en global arena för erfarenhetsutbyte och bästa praxis för organisationer som vill förebygga och förbereda sig inför kriser.

Fyra orsaker till varför du ska komma

1. Ökad kunskap inom krisområdet – föredrag och diskussioner
  2. God utbildning – övningar med användarvänligt beredskapssystem som (krisverktyget InCaseIT med app)
  3. Bred erfarenhet – erfarenhetsutbyte från verkliga händelser
  4. Utvidgat nätverk – möt likasinnade inom olika branscher

Externa presentatörer och professionella föreläsare, kunder och partners deltar för utbyta erfarenheter och ge sina syn på Crisis Management.

Pia Jansäter samarbetar med Pilotech och kommer att tillsammans med Anders Karstensson från Bona i Malmö ge deltagarna en god inblick i systemet InCaseIT på global, regional och lokal nivå i en internationell koncern som Bona. Plattformen stödjer en organisation före, under och efter en incident. Bona är användare av Pilotechs digitala stödsystem InCaseIT med app för beredskap. Flera andra externa experter talar kring teman relaterade till förebyggande och akut beredskap vid kris t ex korruption, katastrofer med mera.

Vem kommer?
Deltagare är operativa användare av krisverktyget InCaseIT, kris- och beredskapsledare, miljö- och säkerhetschefer, kommunikationsansvariga och fackexperter inom beredskap och krishantering. Exempel på föredragshållare är Knut Oscar Gilje från NSO som ger en inblick i beredskapen inom norsk industri, Claus Sonberg från Zynk kommer att prata om korruption och Avinor tar upp sina utmaningar kring beredskap i norskt luftrum!

Pris för konferensen
NOK 3 950 / person exklusiv övernattning på Oslofjord Hotel Sandvika, Oslo (övernattning beställs vid registrering)

Registrering till konferensen
ocmc2016@pilotech.no