Ett språng ut på marknaden för Freedesk

Teamet bakom den höj- och sänkbara ståskivan Freedesk kan glatt summera att deras innovation gav dem ett stort språng ut på marknaden tack vare deltagandet på mässan Stockholm Furniture & Light Fair. Freedesk har tecknat ett samarbetsavtal med Lekolar AB i Osby som ska sälja Freedesk mot segmentet skola i Norden. Ett flertal återförsäljare i både Europa, Asien och USA har också visat ett mycket stort intresse.

"Vi anser att Freedesk är en produkt som ger barn och ungdomar en bättre läromiljö. Möjligheten att röra på sig skapar en lugnare miljö och ger ökad koncentration" säger Fredrik Grahn, Business Area Manager på Lekolar.

"Väldigt många kan ha nytta av en enkel, funktionell, estetisk designad och flyttbar lösning för att kunna stå upp och arbeta. Mycket stillasittande utvecklar sämre hälsa enligt undersökningar och Freedesk kan bli lösningen mot ”sittsjukan”, berättar Stefan Westergård "uppfinnaren" bakom Freedesk.

Teamet bakom Freedesk har en förväntad försäljning om tusentals bord per månad, sett på några års sikt.

Fakta om Freedesk
Freedesk väger bara drygt 5 kg och är lätt att flytta runt på arbetsplatsen, i skolan, eller hemma. Ändå är den stabil och tålig. Den höj- och sänkbara bordsskivan kommer i flera färger så att den kan anpassas efter olika förutsättningar. De som satsar via Kickstarter har därför möjlighet att välja mellan 8 olika färger.

Om du vill veta mer: www.thefreedesk.com

Freedesk contact@thefreedesk.se Telefon: +46-40-616 40 00

Stefan Westergård stefan.westergard@thefreedesk.se Telefon: +46-702-555 702