God morgon! Ta krisen redan på sängkanten!

En god morgon kan snabbt vändas till katastrof om du inte får herraväldet över vad som hänt. För visst är du förberedd när larmet går? Beredskapen har du full kontroll över och vem du ska kontakta. Med ett enkelt knapptryck på din mobil får du snabbt kontroll över situationen. Du bidrar från första sekund och kan direkt vara igång med dina arbetsuppgifter.

Detta är ingen framtidsvision utan är redan verklighet. Med en app och en digital beredskapsplan får du kontroll över insatser och resurser, snabb inkallning av krisgrupp, automatisk dokumentation och mycket mer.

Frukostmöte onsdagen den 14 september på Scandic Hotell Triangeln i Malmö

Frukostmötet fokuserar på krisarbetet i en värld där allt går snabbare och snabbare och där det blir allt svårare att förutse kriser. Erfarna föredragshållare från företag, kommun, hjälpverksamhet med flera, berättar hur du kan förebygga, styra, uppdatera och snabba upp kommunikationen internt och externt.

Föreläsare:

• Boel Lagerwall, kommunikationschef Pågen
  • Claus Grue, Communication Consultant at World Council of Churches
  • Margaretha Söderström, kommunikationschef på MKB Fastighets AB
  • Lasse Lähnn Rådgivare Beredskap och krisstödsenheten Röda Korset
  • Anders Karstensson, supply chain & production, Business Continuity Management på Bona
  • Morten Køpke, VD Pilotech AS
  • Anders Ljunggren, Pilotech AS

Pia Jansäter, moderator, Jansäter Kriskommunikation

Välkommen på frukostmöte!

När: onsdagen den 14 september

Tid: 07.30 - 07.50 frukost, föredrag 07.50 - 10.30

Arrangörer:

Pilotech AS utvecklar och marknadsför krishanteringssystemet InCaseIT. Morten Køpke, flygkapten med 12500 flygtimmar (jaktplan-kommersiella jetplan) har erfarenhet av katastrofhantering och räddningsinsatser samt är utvecklare av det webbaserade krishanteringssystemet IncaseIT som täcker hela krisprocessen i samspel med en nyutvecklad app baserat på modern teknologi, kompetens och erfarenhet.

Jansäter Kriskommunikation, Pia Jansäter, har fil.kand i psykologi och medie- och kommunikationsutbildning samt mer än 30 års erfarenhet av kriskommunikation som fd informationschef på Danisco Sugar och Active Biotech. Hon är erfaren föreläsare, moderator och professionell konsult inom PR, kriskommunikation, krisidentifiering/analys, implementering samt kris- och medieövningar

Anmälan till frukostmötet senast den 30 augusti Kontakta Pia vid frågor: 0709-83 77 80 pia@kriskommunikation.nu