Fokus på ”Forskning och hälsa 2011” den 20 maj i Kungsträdgården, Stockholm

Kom och var med på ett fantastiskt arrangemang den 20 maj i Kungsträdgården i Stockholm: ”Forskning och hälsa 2011”! Här kan du göra hälsotester samt träffa framstående forskare, sjukvårdspersonal, kända representanter från näringsliv, idrottsvärlden och artister som tillsammans sprider budskapet om framtidens möjligheter att skapa en vård i världsklass. Vi har även en fartfylld barn- och ungdomshörna för hela familjen!

Programmet börjar med en officiell invigning av socialminister Göran Hägglund kl. 11.00 och avslutas med en musikföreställning på Stora scen kl. 18.00.

”Forskning och hälsa” arrangeras av Karolinska Sjukhuset, Karolinska Institutet och Stockholms läns landsting och syftar till att visa på det positiva som forskning bidrar med för att människor ska må bra. Janssen, som är ett forskande läkemedelsföretag, deltar med läkare och forskare. I vårt tält kan man hämta patientmaterial om ADHD, psoriasis, schizofreni, multipelt myelom samt information om hur den kliniska forskningen bedrivs då ett läkemedel blir till.

Läs mer om ”Forskning och hälsa 2011” på hemsidan http://forskningochhalsa.se

Se en film från ”Forskning och Hälsa 2010” på YouTube http://www.youtube.com/watch?v=_HGtQf70KMY

Hoppas vi ses den 20 maj!

• myelom
  • företagsnyheter