Vilka spelregler gäller i vården? – patientkvalitet kontra produktionen

Vilka spelregler gäller i vården? – patientkvalitet kontra produktionen

Får varje patient en kvalitativ vård eller räknas bara produktion och pinnar? Man får vad man mäter eller? Sverige sägs prioritera en utveckling där medicinska resultat och patientsäkerhet är i absolut världsklass men hur märker patienten det?

Varför nonchaleras de samhällsekonomiska perspektiven fortfarande? När kommer ersättningen till sjukvården baseras på goda behandlingsresultat?

Välkomna till ett samtal om hur framtidens vård bör ersättas och hur man ser på kvalitet inom vården.

Efter seminariet fortsätter vi diskussionen över en mingellunch.

Tid: onsdagen den 6 juli, klockan 10-11.30, (11.30 serveras lunch)
Plats: Viklau, Visby kongresscenter, Visby
Moderator: Linda Nyberg

I panelen deltar:
Göran Stiernstedt, chef för avdelningen för vård och omsorg SKL
Kenneth Johansson, (C) ordförande Socialutskottet
Lena Hallengren (S), ledamot Socialutskottet
Anders Berntsson, psykiatriker Danderyds sjukhus
Anders Wennerberg, vice VD Swedish Medtech
Hanne Kjöller, journalist Dagens Nyheter

För ytterligare information, vänligen kontakta: Anna Käll, Public Affairs Leader, Tel. + 46 8 626 50 29, akall@its.jnj.com eller Martina Ljungström, Business Development Manager, Tel. + 46 8 626 53 18, mljungs1@its.jnj.com

Taggar

Janssen är en del av Johnsson & Johnsson-koncernen och har verksamhet i mer än 150 länder världen över med närmare 40 000 medarbetare. Vårt mål är att utveckla innovativa mediciner som hjälper patienter till ett längre och hälsosammare liv. I Norden har Janssen funnits sedan 1956 och är idag verksamma i alla fem nordiska länder med drygt 300 anställda. Janssen är medlem i de nordiska läkemedelsindustriföreningarna.

Idag arbetar Janssen inom sex terapiområden: neurologiska sjukdomar, infektionssjukdomar, onkologiska och hematologiska sjukdomar, immunologiska sjukdomar, pulmonell arteriell hypertonisamt metabola och kardio-vaskulära sjukdomar.

För mer information besök: janssen.com/sweden. Följ oss på Twitter @JanssenSverige.

Johan Dahlin

Presskontakt Sr Communications & Public Affairs Manager +46 72 553 92 30