Järfällafestivalen – festigt för hela familjen

Lördag den 10 september blir det festivalstämning för hela familjen i Jakobsbergs centrum med melodifestivalstjärnorna Samir och Viktor, gycklare, magi, marknad, prova-på-aktiviteter och Doreen Månsson. Arrangörer är Järfälla kommun, Järfällahus och Citycon.

Årets Järfällafestival, som är den femte i ordningen, bjuder på skivsigneringsuppträdande med melodifestivalstjärnorna Samir och Viktor, dessutom magikern Robert Ace, gycklargruppen TRiX, Järfällaartisten Rbecka, Järfälla kammarkör och dansuppvisning med Dansgaraget. Allt under ledning av konferencier Doreen Månsson, känd från bland annat Bolibompa och På Spåret.

Hela Jakobsbergs centrum kommer att sjuda av aktivitet – det blir bomässa, prova-på-aktiviteter med Järfällas föreningar och kulturskola, marknad, sagostunder för barn på biblioteket, erbjudanden i butikerna, ponnyridning, häst och vagn, klappa djur, hoppborg, ansiktsmålning, ballongdisco i Gallerian och karuseller för de yngsta. Magikern Robert Ace och gycklargruppen TRiX minglar runt i centrum och bjuder på humor, magi och trix.

Polis och brandkår finns på plats liksom Järfälla kommun med Komtek, fritidsgårdarna och det nya kultur- och allaktivitetshuset där du får prova på att vara DJ för en stund, pyssla och spela hockeyspel.

– På Järfällafestivalen finns det något för alla, ung som gammal. Vi har ett riktigt bra program i år med stora folkkära kändisar som Samir och Viktor, TRiX och Doreen Månsson, samtidigt som vi lyfter fram lokala förmågor i början av karriären som till exempel Rbecka, säger Pernilla Pålsson Hovsand, projektledare för kommunens deltagande i festivalen.

Samtidigt med Järfällafestivalen pågår en bomässa på Riddarplatsen i Jakobsberg där byggföretag, bostadsbolag och Järfälla kommun finns på plats för att visa upp och svara på frågor om framtida bostadsprojekt och planer för Järfälla.

I Riddarparken ordnar SWAT (ungdomsföreningen som är en del av Boutvecklingen, Järfällahus och Hyresgästföreningen) ett Pokémon Go-evenemang där man varje hel timme mellan kl 11.00 och 16.00 kan tävla i det populära mobilspelet och försöka ta över SWATs Pokémon-gym.

Scenprogram - konferencier Doreen Månsson
Kl 11. 00: Dans i luften – Kajsa