Abacus firar 75 år

Abacus firar 75 år

Byggmästarföretaget Abacus grundades 1942 och har bidragit till Stockholms utveckling i 75 år.

Abacus var under många år ledande byggare av vindsvåningar i Stockholms innerstad, med stort fokus på kvalitet och design. 2006 blev Abacus en del av Järntorgetkoncernen och har utvecklats till en viktig aktör på Stockholms bostadsmarknad. Företaget har idag en årlig produktion av ca 200 nyproducerade bostäder i attraktiva lägen.

”Abacus har gjort en fantastisk resa tillsammans med Järntorgetkoncernen och ser fram emot att fortsätta bidra till utvecklingen av Stockholm. Långsiktighet och kvalitet är viktiga värden att värna i ett snabbt växande Stockholm.” säger Josa Lundbäck, vd för Abacus.

Byggnads AB Abacus grundades redan 1942 och är idag ett välrenommerat byggmästarföretag på Stockholmsmarknaden. Vi förvärvar mark, utvecklar bostadsprojekt samt bygger och förvaltar såväl studentbostäder som hyres- och bostadsrätter i Storstockholms bästa lägen. Läs mer på www.abacusbostad.se

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms och Uppsala län inom byggnation, projektutveckling av bostäder och förvaltning av egna fastigheter. Koncernen har 3000 bostäder i planarbete och producerar cirka 400 vackra, funktionella och moderna bostäder om året. I koncernen ingår de helägda dotterbolagen Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter och Abacus.