Bomodul uppför 34 lägenheter i trä på totalentreprenad för Acasa Bostad. Husen är vackert belägna i natursköna Bredsand i Enköping.

Efterfrågan på nya hyresbostäder är hög i Enköping och kötiderna för en trea är idag upp till två år enligt Acasa Bostad. Projektet Bredsand är en viktig del i att erbjuda välritade, högkvalitativa bostäder i attraktiva lägen med hyresrätten som upplåtelseform.

Modulerna tillverkas av högkvalitativ gran från de småländska skogarna och produktionen är i full gång i Bomoduls fabrik i Bodafors. Husen uppförs helt i trämoduler med målad träfasad och sadeltak med betongpannor. De energisnåla lägenheterna beräknas vara inflyttningsklara redan under september 2020.

-Det känns otroligt roligt att kunna bidra med en boendelösning som är både vacker och hållbar under hela sin livscykel. Det ger ett stort värde för alla intressentersäger Sven Johansson, Affärsområdeschef, Bomodul.

Bostäderna planeras monteras på plats till våren och inflyttning är beräknad till hösten 2020. Projektet är fördelat på tre hus om totalt 28 st 3 rok och 6 st 2 rok. Total bostadsyta uppgår till 2 342 kvm.

För mer information, välkommen att kontakta

Sven Johansson

Affärsområdeschef Bomodul

sven.johansson@bomodul.se

Bomodul levererar högkvalitativa husmoduler i trä för en bred variation av hustyper. Modulerna produceras inomhus i Bodafors och råvaran är högkvalitativ gran från de småländska skogarna.Bomodul är ett dotterbolag inom Järntorgetkoncernen som utvecklar bostäder samt förvaltar egna fastigheter. Koncernens verksamhet omfattar bostadsutveckling från markförvärv till överlämning av färdiga fastigheter till de boende. Vi uppför cirka 400 bostäder per år, såväl bostadsrätter som äganderätter och hyresrätter. Vår projektportfölj omfattar ca 3 300 byggrätter i Stockholms och Uppsala län.

Julia Eklund

Presskontakt Marknad 08-564 875 59