​Järntorget förvärvar i Järfälla

Järntorget har förvärvat en fastighet i Veddesta, Järfälla kommun, av Kapitalförvaltning Mälardalen AB. Förvärvet omfattar en industrifastighet på Veddestavägen med potential för utveckling av bostäder.

– Vi är mycket nöjda över att ha genomfört affären och vi ser nu fram emot att få planera vackra moderna bostäder i expansiva Järfälla med närhet till kommande tunnelbanan, säger Martin Arkad, VD Järntorget.

Förvärvet av fastigheten med en potentiell utvecklingsmöjlighet om cirka 7 000 – 8 000 kvm BTA bostäder är ett strategiskt tillskott i Järntorgets projektportfölj, då ambitionen är att öka koncernens produktion från cirka 400 till 1000 bostäder årligen.

• abacus
  • järntorget

• Stockholm

Järntorgetkoncernen är verksamma i Stockholms och Uppsala län inom byggnation, projektutveckling av bostäder och förvaltning av egna fastigheter. Koncernen har 3000 bostäder i planarbete och producerar cirka 400 vackra, funktionella och moderna bostäder om året. I koncernen ingår de helägda dotterbolagen Järntorget Bostad, Järntorget Bygg, Järntorget Fastigheter och Abacus.