Järntorget produktionsstartar 25 lägenheter  i projektet Vista, Traneberg

Järntorget produktionsstartar 25 lägenheter i projektet Vista, Traneberg

Brf Vista är fantastiskt beläget på Tranebergs höjd. Projektet omfattar totalt 25 lägenheter fördelade på två hus om 7 våningar. Lägenheterna på de översta våningarna har magnifik utsikt

över Stockholm, Kungsholmen och Bromma. Alviks Torg ligger på ca 10 minuters gångavstånd från Vista som också har mycket goda kommunikationer med tunnelbana, tvärbana och bussar.

-Det är alltid en speciell känsla när vi får sätta spaden i marken och vi är glada att vårt fina projekt Vista nu är under produktion. Det är viktigt för både våra kunder, oss som aktör och marknaden i stort att projekten startar, säger Fredrik Arpe, VD, Järntorget Byggintressenter

Över 600 bostäder i pågående produktion

Vista är Järntorgetkoncernens andra produktionsstart inom en tidsperiod om mindre än två månader. I juli produktionsstartade dotterbolaget Abacus Bostad 131 studentbostäder i Ruddammen, Stockholm. Det innebär att Järntorgetkoncernen nu totalt har över 600 bostäder i pågående produktion.

Läs mer om Brf Vista här

Järntorgetkoncernenutvecklar bostäder samt förvaltar egna fastigheter. Verksamheten omfattar bostadsutveckling från markförvärv till överlämning av färdiga fastigheter till de boende.

Vår projektportfölj omfattar ca 4 500 byggrätter i Stockholms och Uppsala län. Vi uppför cirka 400 bostäder per år, såväl bostadsrätter som äganderätter och hyresrätter.