​Tallkrogens studentbostäder på finalplats igen!

Abacus studentbostäder i Tallkrogen, som nyligen kom på delad andraplats i den prestigefyllda tävlingen Årets Bygge, är nu i final även i Årets Stockholmsbyggnad 2016.

Tävlingen Årets Stockholmsbyggnad anordnas årligen av Stockholms stad. Efter en öppen nominering väljer juryn ut 10 finalister baserat på byggnadens estetik, hållbarhet, innovation och betydelse för staden. Fram till 17 maj kan stockholmarna rösta på sin favorit. Länk!

”Vi är mycket glada och stolta över all uppmärksamhet kring vårt fina studentbostadsprojekt i Tallkrogen. Särskilt roligt är det eftersom vi har de kanske lägsta hyrorna bland nyproduktion i Stockholm. Finalplatsen i Årets Stockholmsbyggnad och andraplatsen i Årets Bygge visar att vårt koncept Rimlig Hyra, där vi pressar hyrorna i nyproducerade bostäder för studenter och unga, är möjligt att kombinera med hög kvalitet avseende såväl gestaltning och teknik som miljö och ekonomi,” säger Josa Lundbäck, VD Abacus.