Nu lanseras en bröllopsportal för hälsingeidyllen Järvsö. Foto: Isabella Ståhl.

Järvsö lanserar inspirerande bröllopsportal

Att gifta sig i Järvsö har länge varit populärt och med dess välkända natursköna läge och pittoreska landsortskänsla har tusentals bröllopspar sagt ja till varandra i den lilla hälsingebyn genom historien. Den senaste tiden har orten dessutom uppmärksammats extra mycket i sammanhanget genom Netflixs succéprogram Love Is Blind där Järvsöbon Christofer Pocock deltog.

Det har länge funnits en efterfrågan på en överblick av aktörer inom bröllopsbranschen och möjligheten att presentera de främsta aktörerna inom bröllopssektorn i Järvsö. Det är därför extra glädjande att lansera Bröllop i Järvsö , som en gnistrande guldgruva för alla som drömmer om ett förtrollande bröllop bland vackra landskap och historiska miljöer. Här hittar vi en omfattande samling av lokala entreprenörer och familjeföretag - från bröllopskoordinator, anrika pensionat, genuina restauranger, blomsterleverantörer, lokala musiker och idylliska festlokaler.

Anrika Järvsöbaden. Foto: Järvsöbaden.

Några spännande platser och miljöer som presenteras är,

Hotell Järvsöbaden - en riktigt anrik plats som var gästgiveri redan 1867 och genom åren har det sedan varit kuranstalt för att sedan omvandlas till pensionat 1935. En unik miljö för bröllop med sin charmiga hälsingenatur och varma gästfrihet som förvaltats av samma familj i hela fyra generationer. Deras engagemang för lokalproducerad mat och kärlek till bygden adderar till den genuina upplevelsen av att fira just kärleken i Järvsö.

Järvsö kyrka - med rötter som sträcker sig tillbaka till medeltiden står kyrkan som en stolt symbol för områdets andliga och kulturella arv. Den nuvarande kyrkan, färdigställd 1838 och ansedd som Sveriges största landsortskyrka, är byggd på en plats med en tusenårig historia av andakt och gemenskap. En plats med historiskt djup som erbjuder en unik miljö för bröllopsceremonier.

Stenegård - en juvel i områdets kulturkrona, en historisk gård som idag fungerar som en kreativ mötesplats med starka band till det lokala kulturarvet. Denna plats, med sina välbevarade byggnader och trädgårdar, är en perfekt plats för bröllopsfester som önskar en känsla av tradition och samhörighet med naturen.

Järvsö kyrka med sitt natursköna läge vid älven Ljusnan. Foto: Järvsöbaden.

Upplevelser för flerdagarsbröllop

Något som lyfter Järvsö ytterligare för bröllop är det stora utbudet av aktiviteter och upplevelser för svensexor, möhippor och flerdagarsbröllop. Här är känslan att det verkligen finns något för alla – allt ifrån adrenalinfyllda aktiviteter såsom forsränning, zipline och downhillcykling till de mer avkopplande såsom vandring, skogsbad, spa, yoga och retreats.

Den nya webbsidan Bröllop i Järvsö tar verkligen inspiration från Järvsös djupa historiska rötter och dess vackra omgivningar, det gör denna portal inte bara till en samling av lokala bröllopstjänster utan en inbjudan till att skapa minnesvärda stunder i en miljö som andas historia, tradition och naturlig skönhet.