Ny spännande helg för den aktiva familjen tar form med MTB-Premiärhelgen 17-19 maj.

Ny spännande upplevelse för familjen med Järvsö MTB-Premiärhelgen!

Järvsö växlar upp vårens cykelpremiär med en innehållsrik och festlig helg för den aktiva barnfamiljen. Här väntar mtb-kurser för barn och vuxna, familjevänlig afterbike, härliga matpaket och upplevelser för hela familjen. Lite som en minifestival för att välkomna våren till den natursköna och idylliska byn.

Säsongspremiär för cyklingen i Järvsö innebär en fantastisk helg där hela berget andas inspirerande cykling, äventyr och outdoor!
Nu arrangeras för första gången Järvsö MTB-Premiärhelgen, en riktigt härlig upplevelse för barnfamiljerna med fokus på de populära Cross Country mtb-lederna. En familjevänlig cykelhelg som väcker våren till liv med spännande MTB-kurser för barn och vuxna, nybörjare och vana cyklister.

- Den härliga känslan man får av lekfull cykling vill vi också förmedla till barnfamiljer som vill hitta på roliga aktiviteter tillsammans. Oavsett om alla i familjen är nya på mtb-cykling eller om någon i familjen cyklat massor finns det väldigt mycket skoj att upptäcka i Järvsö denna helg, förklarar Fredrik Vest som är marknadsansvarig på Destination Järvsö..

Att det blir en händelserik helg i den populära besöksorten råder det ingen tvekan om. Lördagen den 18 maj arrangeras både teknikkurser och cykelturer på de roliga och säkra lederna som företaget Cykla Järvsö skapat i den vackra hälsingeskogen. Instruktörer och guider kommer från det lokala upplevelsebolaget Järvsöguiderna som har flera års erfarenhet av att få både nya och erfarna cyklister att ha riktigt skoj på cykeln.

På eftermiddagen bjuds det sedan in till cykelfest när Bergshotellet, vackert beläget vid bergets fot, anordnar Afterbike för hela familjen. Här väntar hamburgarebuffé från grillen, svalkande och barnvänliga drinkar och ett aktivitetsområde med spännande utmaningar. God stämning och underhållning utlovas från bland annat trollkarlen och magikern Jakob Ljungkvist och Mr DJ - Pelle Cederlund.

Till barnens stora glassglädje är också GB Glace på plats och en spännande tävling tillsammans med populära Scott Bikes gör att alla som är med och cyklar under dagen är med i tävlingen om att vinna en vuxen Scott Bike Scale 965 (värde 15 995:-) eller en Scott Bike Roxter 20 för barn (värde 5 716:-).

Samtidigt öppnar Sveriges bästa bike park, Järvsö Bergscykel Park sin liftburna cykling för säsongen redan på torsdagen 16 maj och lockar cyklister från hela landet. Spektakulär cykling, en härlig atmosfär och många wow(!) utlovas för både den som ser på och för den som cyklar själv.

- Öppningshelgen av Järvsö Bergscykel Park är sedan en lång tid tillbaka en tradition att närvara på för inbitna mtb-cyklister som vet vad de vill ha i Sveriges bästa bike park. Hundratals glada människor samlas och har skoj och det skapar en riktigt härlig stämning i byn. Det liksom osar av härlig äventyrsanda och outdoorkänsla, avslutar Fredrik Vest som är marknadsansvarig på Destination Järvsö.

Allt sammanslaget är den här helgen ett perfekt tillfälle för att uppleva en härlig tid tillsammans och låter minst sagt som en rolig start på cykelsäsongen och sommaren.