Jays och Telenor slår ett slag för mobil musik

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) inleder under hösten ett samarbete med teleoperatören Telenor i Sverige. Samarbetet består i försäljning av bolagets produktlinjer i Telenors butiker.

Mångfaldigt prisbelönta Jays utvecklar helt egna produkter och arbetar med världsledande artister, låtskrivare och producenter i studio såväl som på scen. Man har rönt ett stort internationellt genomslag med a-JAYS Four för iPhone, släpper snart sin första musiklur för Android och utvecklar under hösten sitt koncept Mobile Music ytterligare till att fylla en större funktion i den moderna och musikälskande individens rörliga livsstil. Samarbetet med Telenor kommer att omfatta a-JAYS Four för iPhone, t-JAYS Four för iPhone samt a-JAYS One+ och kommer att inledas den 27 oktober.

– Vi tycker att möjligheten att få samarbeta med en av de främsta teleoperatörerna med vårt koncept Mobile Music är helt rätt, säger Rune Torbjörnsen, VD för Jays AB (publ). Vi arbetar ju bägge för att skapa möjligheter för individen att uppleva musik på sina egna villkor. Telenor skapar förutsättningar för musiklyssnande, var som helst och hur som helst och vi förstärker den upplevelsen. Med vår passion för musik, vårt prisvinnande ljud och design blir upplevelsen den bästa möjliga. Vi utvecklar helt unika ljudprodukter som passar alla som liksom vi älskar musik. Att kunna göra det med Telenor Sverige är en fantastisk möjlighet för vårt bolag och stärker oss i vår målsättning att ge en mer musikalisk ljudkvalitet till alla människor.

– Vi är glada över samarbetet med Jays eftersom de tillverkar produkter som vi vet att våra kunder efterfrågar, framförallt nu i samband med lanseringen av nya iPhone 4S. Att kunna lyssna på musik och se på videoklipp i mobiltelefonen anses idag vara en självklarhet. Nio av tio telefoner som vi säljer är smartphones som hos oss alltid inkluderar fri surf. Nu kan vi erbjuda ett par högkvalitativa lurar som förbättrar surfupplevelsen ytterligare för våra kunder, säger Jonas Lindström, marknadschef Konsument, Telenor Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
Mobil: (0)733 730 770
Mail: rune.torbjornsen@jays.se

• telenor
  • ipad
  • ipod
  • a-jays four
  • testvinnare
  • t-jays four
  • jays
  • hörlurar
  • headset
  • a-jays one+
  • apple
  • iphone
  • android

Jays AB (publ) develops, designs and produces earphones and equipment for portable media players. Jays supplies high quality products, aimed to provide the user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for the perfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul. The company is expanding rapidly and its products are being sold in more than 25 countries worldwide.

Urban Kindhult

Presskontakt +46(0)730-42 42 11