Jefast förvärvar 15 000 kvm i centrala Helsingborg

Jefast förvärvar 15 000 kvm i centrala Helsingborg

Jefast har under flera år arbetet med utveckling av stadsdelen Söder i Helsingborg och kan nu berätta att positionen förstärks ytterligare på Söder genom nyförvärv. Det är fastigheterna Belgien Västra 19 och 21 på Södergatan 13-19 i centrala Helsingborg.

“Vi på Jefast ser verkligen framemot att tillträda dessa fastigheter! Vi har under flera år arbetat strategiskt med utvecklingen kring Mäster Palms Plats, inte minst med SöDER Gallerian som ligger sidan om dessa fastigheter, säger Cassandra Jertshagen VD på Jefast.

Genom detta förvärv möjliggör vi att fortsätta den positiva utveckling i stadsdelen Söder och kunna ta ett helhetsgrepp i området kring torget, fortsätter Cassandra.”

Säljare är Länshem Skåne AB som har ägt fastigheten sedan 80-talet och även byggt delar av kvarteret.

“Vi är glada att vi har Jefast som köpare av de här fastigheterna, eftersom de har visat att de aktivt utvecklar närområdet och kommer att bli en bra värd för hyresgästerna, säger Pehr Carlberg VD på Länshem Skåne.“

Jefast tillträder fastigheterna den 30 november 2021. Total yta uppgår till drygt 15 000 kvm, varav 71 hyresrätter och ca 100 parkeringsplatser. Efter tillträdet kommer Jefast att aktivt fortsätta att arbeta med utveckling av området. Jefast totala bestånd kring Mäster Palms plats kommer uppgå till ca 50 000 kvm, samt omfatta ca 200 lägenheter och 500 parkeringsplatser.

Cassandra Jertshagen

Attraktiva bostäder och lokaler i nordvästra Skåne

En del av Helsingborg sedan 1977! Vi hjälper dig med ditt nästa hem eller arbetsplats i nordvästra Skåne.

Få regioner i landet har lika mycket att erbjuda som nordvästra Skåne. Här är det alltid nära till havet och fantastisk natur med bra rekreationsmöjligheter. Samtidigt finns all service och bekvämlighet på nära håll. Dessutom har vi Danmark på nära avstånd. Vi som bor och arbetar här har det helt enkelt lite bättre!

Jefast AB
Carl Krooks gata 25C