Besöksrekord för Eget Företag 2010!

Eget Företag 2010 är över för denna gång. Förra årets besöksrekord på 9 137 personer pulvriserades då årets mässa drog fantastiska 12 450 personer, en ökning med drygt 36 procent.

– Det har gått över all förväntan, säger Mats Evergren, marknadschef på NyföretagarCentrum Sverige som står bakom Eget Företag. Vi kände på oss att vi skulle passera 10 000 besökare och hoppades på 11 000, men att vi skulle nå 12 450 känns fantastiskt.

2011 genomförs Eget Företag den 4-6 oktober. Då blir det kalas eftersom mässan fyller tio år.

Eget Företag arrangerades i år för nionde gången. Den har stadigt vuxit till att bli Sveriges största mässa för ny- och småföretagare såväl som blivande företagare. Det bekräftas av att den absoluta majoriteten av besökarna antingen är företagare själva eller i uppstartsfasen. Eget Företag är helt enkelt en suverän arena för dessa människor att knyta nya kontakter, inspireras och hitta leverantörer av tjänster och produkter som underlättar vardagen som företagare.

Några av höjdpunkterna från Eget Företag 2010

Årets nyföretagare
Vinnare: Behica Sliwo och företaget Bea´s omsorg och assistans AB
Hedersomnämnanden: Bitti Alvin Lehmann & Jörg Lehmann – Lehmann Hotell och Restaurang AB samt Patrik Ohlin – BraVatten Norden AB.

Årets mentorer
Vinnare: Catarina Hagstrand, Oxelösunds Båtvarv, Niklas Olausson, IKEA Bäckebol.

Årets nyföretagarkommun
Vinnare: Enköpings kommun

– Eget Företag 2011 genomförs den 4-6 oktober. Då firar vi dessutom tio år, säger Mats Evergren. Det ska vi fira stort!

EGET FÖRETAG 2010 (WWW.EGETFORETAG.SE)
Eget Företag är Sveriges största mässa för ny- och småföretagare. Här finns experter, rådgivare, nyföretagare och stora möjligheter för den som vill utveckla sitt företagande. Mässan avslutades den 21/10 och drog 12 450 besökare. Eget Företag arrangeras av NyföretagarCentrum Sverige, moderorganisation till landets alla NyföretagarCentrum och landets ledande skapare av nya företag.

Mer information? Gå in på www.egetforetag.se eller kontakta:
Mats Evergren, Marknadschef NyföretagarCentrum, 0708-14 44 04, info@egetforetag.se

• nyföretagarveckan
  • eget företag mässan
  • cafe starta eget

NyföretagarCentrum
.nyforetagarcentrum.se | e-post jobs@jobs-society.se | fb: www.facebook.com/nyforetagarcentrum

NyföretagarCentrum är Sveriges ledande kraft för nyföretagande. Verksamheten finns i cirka 200 kommuner. 2009 gav NyföretagarCentrum 23 400 personer kostnadsfri, konfidentiell och objektiv rådgivning. Av dem har drygt 10 000 startat företag. Efter tre år är åttio procent av företagen fortfarande aktiva; mindre än en procent har gått i konkurs. Detta gör verksamheten unikt framgångsrik. Verksamheten är i huvudsak näringslivsfinansierad.