Största evenemanget för entreprenörskap och nyföretagande

För sjätte året i rad arrangerar Jobs and Society NyföretagarCentrum mässan Eget Företag. Mässan invigs onsdag 17 oktober, 10.45 av Shori Zand, grundare av den privata barnmorskemottagningen Storken i Linköping. I år är förhandsintresset större än någonsin med redan 4 400 förregistrerade besökare. - Mässan Eget Företag är det i särklass största evenemanget för entreprenörskap och nyföretagande i landet, säger Mats Evergren mässgeneral för Eget Företag. Mässan Eget Företag hålls på Stockholmsmässan i Älvsjö 17-19 oktober och har i år tre temadagar. Onsdagen är vikt till starta eget i offentlig sektor, samt e-handel. Torsdagen kommer att handla om försäljning och marknad; och fredagen kommer att handla om att anställa och anlita, samt om mentorskap, där man under fredagen dessutom kan få en halvdagsutbildning i ämnet. - Seminarieprogrammet är mer omfattande än någonsin tidigare, säger Mats Evergren. Besökarna kan få en väldigt ingående information om vad som krävs för att starta och driva eget företag. • Priset till Årets Nyföretagarkommun kommer att delas ut torsdag 18 oktober 10.45 av Stefan Widén vd för Visma Software. • Priset till Årets Nyföretagare, ett av Sveriges mest prestigefyllda entreprenörskapspris, kommer i år att delas ut på fredag 19 oktober av Svenskt Näringslivs ordförande Signhild Arnegård Hansen. För ytterligare information Mats Evergren 0708-14 44 04 Anna Rogers 08-14 44 00. mats.evergren@jobs-society.se anna.rogers@jobs-society.se Program och seminarier: www.egetforetag.se