Jøtul FS 620 är en av årets nyheter från Jøtul

Årets produktnyheter från Jøtul 2018 är här!

Förra vintern var det riktigt kallt och sommaren har varit lång och varm. Till glädje av någon och till frustration för andra. Men snart kommer hösten krypande och plötsligt blir kylan en verklighet igen. Då är det bra att vara beredd.

Jøtul F 230 - Ny eldningsteknik och rena linjer

Dessa kaminmodeller är designade av Hareide Design. Den nya eldningstekniken med integrerad tilluft genom skorstenen gör Jøtul F 230 perfekt för nya, moderna lågenergihus enligt dagens byggstandard. Den har ett "cool-touch" handtag som är lätt åtkomligt på toppen.

Jøtul F 233 - mjuka och klassiska linjer

Jøtul F 520 HT - Rustik och stilrent utseende

Jøtul F 520 High Top är en högre variant av Jøtul F 520 med plats för 60 kg värmelagrande sten. Det kan ge upp till 12 timmars extra värme efter att det sista vedträt läggs in.

Stora glas på tre sidor ger dig en fantastisk känsla av att ha en lägereld i vardagsrummet. En speciell ytbehandling gör att de stora glasytorna håller sig rena och ger samtidigt en miljövänlig förbränning. En stor braskamin med mys och värme!

Jøtul F 520 High Top - Snygg og rustik

Jøtul FS 620 – komplett byggsats med möjligheter

Det här är en ny lösning från Jøtul! Jøtul FS 620 är ett komplett paket med ram, insats och alla nödvändiga tillbehör. Ramen kan enkelt anpassas till din personliga stil. De nödvändiga målen och kraven är givetvis omhändertagna för en enkel och säker montering. Insatsen ger en fantastisk flambild med stora glas på tre sidor.

Jøtul FS 620 - Skapa en braskamin i din personliga stil

Rene Christensen

Presskontakt Senior Vice President Sales +47 977 53 237

Konsten att klara kyla i över 170 år

Byggd på ett stolt norskt arv, där vi kombinerat fint hantverk med konsten att klara kyla i över 170 år. Natur, kultur och hantverk är vitala delar i vår norska identitet. Vår passion för uppvärmning, tillsammans med gamla hantverkstraditioner som tar fram det estetiska i saker vi omger oss med till vardags, är kärnan i Jötuls själ.

Jøtul AS
Langøyveien