Jøtul F 370 Advance braskamin vann en iF DESIGN AWARD

iF DESIGN AWARD 2017 till Jøtul AS

Jøtul F 370 Advance braskamin vann en iF DESIGN AWARD i kategorin möbeldesign. iF DESIGN AWARD är Tyskland´s äldsta och en av världens mest prestigefyllda designpriser. Man har belönat produkter med utsökt design i mer än 60 år. Jøtul F 370 Advance blev utsedd av en jury, bestående av 58 oberoende experter från hela världen, tack vare sin tidlösa men ändå moderna gjutjärnsdesign och sin generösa insyn till elden.

Men konkurrensen var hård: över 5500 bidrag kom in från 59 länder, alla med hopp om att få denna eftertraktade kvalitetsstämpel. Jøtul är en av världens ledande tillverkare av braskaminer och eldstäder. Denna ikoniska, bästsäljande design är utvecklad i samarbete med Hareide Design.

Detta är första gången som Jøtul AS vinner detta prestigefyllda designpris.

iF DESIGN AWARD

Detta är iF DESIGN AWARD I 60 år har iF DESIGN AWARD varit erkänt som ett internationellt kvalitetsmärke för exceptionell design. IF etiketten är erkänd världen över för att stå för enastående design prestation, vilket gör iF DESIGN AWARD till en av de viktigaste designpriserna i världen.

Kategorier

Vi vill ge våra kunder de absolut bästa eldstäderna, kaminerna och insatserna. Därför är alla våra produkter tillverkade för hand i Norge av de bästa material som finns att tillgå. Tack vare den oslagbara hållbarheten kan Jötul erbjuda marknadens längsta garanti. Därför är det kanske inte heller så konstigt att vår F 602 är historiens mest sålda och kopierade kamin.

Rene Christensen

Presskontakt Senior Vice President Sales +47 977 53 237

Konsten att klara kyla i över 170 år

Byggd på ett stolt norskt arv, där vi kombinerat fint hantverk med konsten att klara kyla i över 170 år. Natur, kultur och hantverk är vitala delar i vår norska identitet. Vår passion för uppvärmning, tillsammans med gamla hantverkstraditioner som tar fram det estetiska i saker vi omger oss med till vardags, är kärnan i Jötuls själ.

Jøtul AS
Langøyveien