Fotokredit: Jøtul AS

Pressmeddelande -

"Seal of Design excellence", Red Dot award: Product Design 2022 till dansk braskamin Scanspis 87

Braskaminen Scanspis 87 från danska Scanspis övertygade juryn i Red Dot Design award, en av de mest kända och prestigefyllda internationella produkttävlingarna. Scanspis har återigen tilldelats "Red Dot" kvalitetsstämpel för hög designkvalitet av juryn med sin panel av 48 internationellt, högt respekterade experter.

De har genomfört en utvärderingsprocess av produkter från hela världen och gjort en bedömning baserad på design, kvalitet och innovationsgrad. Att Scanspis 87 får en så respektabel utmärkelse bland en så stark tävlingsgrupp vittnar om extraordinär kvalitet och design.

Ett starkt samarbete mellan Scanspis och den danske mycket prisbelönta designern Niels Kjeldsen har framgångsrikt resulterat i en vackert utformad, värmeeffektiv braskamin. Dess stolta majestätiska uttryck gör att den kan bli det naturliga fokuset i rummet, men samtidigt smälter perfekt in i en modern inredning.

"Jag är hedrad över att kunna meddela att mitt arbete med Scanspis 87 som utformats i samarbete med de skickliga Scanspis-ingenjörerna har fått det prestigefyllda Red Dot Design Award", säger Niels Kjeldsen.

Red Dot Design Award är en av de största och mest prestigefyllda produktdesignpriserna i världen, internationellt erkänd som den eftertraktade kvalitetsstämpeln för enastående design.

Rene Christensen, Senior Vice President Sales and Marketing för Jøtul Group, säger "Det är med stor uppskattning vi får denna utmärkelse av designkvalitet. Det här är vad Scanspis handlar om! En värmemöbel med innovationsfunktioner och enastående design."

Scanspis 87 finns i två versioner, golv och vägghängd. Kaminen har en elegant designad hisslucka med en fantastisk 160 ° utsikt till lågorna. Luckan är ett genidrag med sin tysta och enkla rörelse, som även kan göras självstängande. Scanspis 87 är estetiskt välbalanserad och en iögonfallande designmöbel, både med och utan flammor.

Scanspis 87 Information

• Effekt: Nominell. 11,5kW / Verkningsgrad: 84%/ Energimärkning: A+
  • Rekommenderat pris inkl. moms:   69 990: -
  • Ekodesign

Danska Scanspis är en del av Jøtul Group, en ledande tillverkare av kaminer eldstäder, som sysselsätter 774 folk. Koncernen har en betydande tillväxt och omsättningen i 2021 var ungefär € 11,981,000 miljon. Koncernens varumärken är JøtulAvsöka, Eld, Atra och ravelli. Jøtul Group är ett norskt företag med dotterbolag i USA, Frankrike, Danmark, Italien och Polen. Tillverkningsenheterna finns i Norge, USA, Frankrike och Polen.

Kategorier

Vi vill ge våra kunder de absolut bästa eldstäderna, kaminerna och insatserna. Därför är alla våra produkter tillverkade för hand i Norge av de bästa material som finns att tillgå. Tack vare den oslagbara hållbarheten kan Jötul erbjuda marknadens längsta garanti. Därför är det kanske inte heller så konstigt att vår F 602 är historiens mest sålda och kopierade kamin.

Rene Christensen

Presskontakt Senior Vice President Sales +47 977 53 237

Konsten att klara kyla i över 170 år

Byggd på ett stolt norskt arv, där vi kombinerat fint hantverk med konsten att klara kyla i över 170 år. Natur, kultur och hantverk är vitala delar i vår norska identitet. Vår passion för uppvärmning, tillsammans med gamla hantverkstraditioner som tar fram det estetiska i saker vi omger oss med till vardags, är kärnan i Jötuls själ.

Jøtul AS
Langøyveien