Black Friday gav omsättningsrekord för Jojka andra månaden i rad

Stockholm den 28 nov 2016

Black Friday gav omsättningsrekord för Jojka andra månaden i rad

Black Friday är det traditionella startskottet på julhandeln i USA och har länge varit den största shoppinghelgen för amerikaner. I Sverige har denna amerikanska handelshögtid inte tidigare haft samma betydelse. Jojka har sett ett ökat intresse från sina kunder inför och under Black Friday även tidigare år men kan konstatera att intresset nu har exploderat.

Jojka slog omsättningsrekord redan under oktober med en omsättning på 1 135 kSek och kan konstatera att detta rekord snabbt kommer slås igen. Novembers omsättning förväntas ligga på drygt 1 500 Ksek det vill säga omkring 90% upp mot novembers omsättning 2015 som var 793 kSek.

”Det är oerhört positivt att vi två månader i rad gör ”all time high”. I november får vi stark medvind av Black Friday men även oktober var en stark månad och det känns bra att kunna följa upp den starka månaden med ett nytt rekord säger Rutger Lindquist. Att det är en så bred bas av kunder som tillsammans lyfter volymerna till dessa rekord gör att det känns extra bra fortsätter Rutger Lindquist”.

SMS som kommunikation med nya och befintliga kunder är rätt använt mycket effektivt. Det är i många fall helt obruten mark där aktörerna har mycket att vinna på att vara tidigt ute. 97 % av alla sms som skickas läses inom 3 minuter.

www.jojka.com

Om Jojka;

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en Survey produkt som hjälper företag att ha bättre struktur på sin eftermarknad. Jojkas intäktsmodell bygger på fasta abonnemangsavgifter samt en rörlig volymsbaserad avgift. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 850 aktieägare.