Jojka tangerar föregående års augusti volym!

Stockholm den 4/9 2015

Jojka tangerar föregående års augusti volym

Efter en svag inledning i augusti stärktes marknaden efter två veckor och Jojka stängde månaden på +4% mot augusti månad 2014. På helårsbasis ligger volymutvecklingen för närvarande på +78%. Skälet till ökningen ligger i såväl nya kunder samt befintliga som expanderat sin användning av Jojkas tjänster. Fler inser att SMS är en en stark kanal för att öka försäljningen samt att få ut information till rätt person i realtid. Vi på Jojka får också fler och fler förfrågningar och intresseanmälningar från brancher som traditionellt inte använt SMS som kanal och som nu söker nya vägar.

”Det är mycket glädjande att kunna konstatera att till trots det fina augustivädret kunna överträffa föregående års volym i augusti. Fokus nu kommer att ligga på att konsolidera tillväxten för att säkerställa en fortsatt positiv trend säger VD Rutger Lindquist i en kommentar.”

För ytterligare information kontakta:
Rutger Lindquist, VD Jojka Communication AB

rutger.lindquist@jojka.com