Jojka tecknar sin hittills största order

Stockholm den 20 januari 2014

Jojka har tecknat sin största order någonsin –årligt ordervärde överstiger SEK 12 miljoner.

Jojka har i dagarna tecknat ett omfattande nordiskt samarbetsavtal med en av marknadens ledande aktörer inom SMS trafik. Ordervärdet under 2014 är värt minst SEK 12 miljoner men kan kommar att stiga ytterligare då förhandlingar om nya delmarknader pågår.

Jag är oerhört glad att kunna presentera vårt nya nordiska samarbetsavtal vilket än en gång visar på att Jojka nu är en etablerad spelare med ett par mycket attraktia produkter. Att vi i hård konkurrens återigen visat att vi klarar av att ro denna typ av affärer i land är mycket glädjande. Det är också ytterligare en bekräftelse från marknaden att våra produkter håller högsta kvalitet och ligger rätt i tiden säger Rutger Lindquist, VD för Jojka Communications AB i en kommentar”

SMS-marknadsföring och kommunikation med nya och befintliga kunder är rätt använt mycket effektivt. Det är i många fall helt obruten mark där aktörerna har mycket att vinna på att vara tidigt ute. 98 % av alla SMS som skickas läses, 97 % inom 3 minuter.

Om Jojka

Jojka är en interaktiv kommunikationstjänst som hjälper företag och organisationer att kommunicera med kunder och anställda på ett effektivt sätt. Jojka har idag två olika produkter: en SMS-baserad produkt för mobil marknadsföring (Salesboost), samt en app-baserad lösning (Workforce) som gör det lättare för företag att hålla kontakt med den mobila arbetsstyrkan och hantera uppdrag. Företaget Jojka Communications AB är noterat på AktieTorget och har runt 500 aktieägare. Styrelsen innehar direkt och indirekt ca 40 % av aktierna i bolaget.

Rutger Lindquist, CEO Jojka Communication AB, rutger.lindquist@jojka.com