Joliv på Socialchefsdagarna 25 - 27 september

25 - 27 september är det äntligen dags för Socialchefsdagarna som i år arrangeras i Umeå.

Joliv finns på plats (monter 218) och ser med spänning fram mot årets mässa med temat Samklang och dissonans. En intressant inriktning som väcker många tankar. Vad kan det innebära för chefer och ledare i dagens samhälle?

Samklang och dissonans förekommer naturligt i de flesta sammanhang men för att kunna möta framtidens krav på vård och omsorg behöver vi alla sträva efter att samklang får råda i största möjliga utsträckning. Kraven och påfrestningarna är enormt stora på de som arbetar inom vård- och omsorgsbranschen idag. Digitalisering kan verka skrämmande för många men är ett måste för att vi ska kunna ta hand om Sveriges åldrande befolkningen på ett värdigt och bra sätt. Ofta sker missförståndet att digitaliseringen kommer innebära mer tid framför skärm och mindre tid för det personliga mötet. Men syftet är det motsatta. Med en ökad översikt och mer lättillgängliga verktyg kan man förbättra alla delar av verksamheten och få en mycket bättre vård och omsorg. Både för vårdgivare och vårdtagare. Vi på Joliv strävar alltid efter att vårt verksamhetsstöd Mobil Omsorg ska täcka så många delar av verksamheten som möjligt, på ett så bra sätt som möjligt.

Lise-Lott Holm, teamledare för marknadsavdelningen på Joliv, säger:

- Kraven på vård och omsorg ökar hela tiden samtidigt som det blir allt svårare att rekrytera rätt kompetens. Sveriges och världens befolkning blir dessutom allt äldre och detta medför utmaningar som är en realitet redan idag. För att kunna möta utmaningarna är det helt avgörande att digitaliseringens möjligheter tas till vara på. Som ett exempel kan nämnas "insatser" som redan finns i Mobil Omsorgs app. Medarbetaren behöver bara bekräfta att det har gått bra, ev signera digitalt, eller ange avvikelse. Man behöver inte själv logga i och ur olika system och leta bland koder eller hålla koll på signeringslistor. På så sätt slipper man både misstag och frustration som kan komma när man upplever att man inte har kontroll på situationen.

Lise-Lott Holm, teamledare för marknad på Joliv

I år satsar vi extra på Mobil Omsorg för Boenden. Mobil Omsorg används idag på över 100 boenden runt om i landet som varje dag planerar, verkställer och kvalitetssäkrar sin verksamhet. I år har vi även lanserat modulerna Digital signering och Dokumentation som bidrar till att Mobil Omsorg i dag är det mest kompletta systemet på marknaden.

Vilka utmaningar möter du i din vardag? Vad skulle underlätta ditt arbete? Kom till vår monter och dela med dig av din kunskap och erfarenheter. Tillsammans kan vi överbrygga framtidens svåra utmaningar och skapa den samklang som vi alla önskar och behöver för att ha det bra oavsett var i livet vi befinner oss.

Ni hittar oss i monter 218. Varmt välkomna!

Har du inte möjlighet att besöka mässan men är intresserad av vårt prova på-paket för boende kan du kontakta Jolivs marknadsavdelning så hjälper vi dig mer än gärna.