MVTe-mässan 21-22 januari!

Nu händer det!

På MVTe-mässan i Kista 21–22 januari lanserar Joliv de mobila modulerna Dokumentation och Digital signering som helt integrerade funktioner till vårt redan omfattande verksamhetsstöd Mobil Omsorg!

Funktioner som har varit efterlängtade och som kommer göra stora skillnad både för utförare och vård- och omsorgstagare. De nya modulerna bidrar också till vår ambition att kunna erbjuda ett komplett system, så att ni som arbetar inom vård och omsorg ska slippa att logga in och ut i olika system. På så sätt skapar vi ett helt annan överblick i omsorgen och för kunden.

Visste du att Joliv också har ett AI-projekt i rullning tillsammans med RISE som delfinansieras av Vinnova? AI används redan nu i viss utsträckning i planeringsdelen av Mobil Omsorg, för att underlätta och förbättra funktionaliteten. Detta vidareutvecklar vi nu tillsammans med kunder och RISE. Läs mer om AI-projektet här.

Välkommen in till oss i monter C:16 med alla era frågor och funderingar! Vi är väldigt intresserade av att höra vilka behov ni har i er verksamhet. Har du bra idéer att bolla eller något önskemål? Mer information finns på mvte.se

Beskrivning av modulerna Dokumentation och Digital signering

Joliv satte upp ett ambitiöst mål – att utveckla marknadens modernaste mobila dokumentation i enlighet med rådande lagstiftning. Journalsystemet vi nu lanserar kan användas helt separat, men är också helt integrerat i planeringsdelen och har stöd för mobilt arbetssätt. Det täcker SoL, HSL och LSS och är lika lättanvänt som våra andra lösningar.

Det ska vara lätt att göra rätt.

Digital signering finns också som modul i Mobil Omsorg. Nu slipper ni hanteringen av papperslistor och får en helt annan säkerhet i omsorgen. Den digitala signeringslistan finns lättillgänglig för medarbetarna i mobilen och innehåller all nödvändig information. Det finns inbyggda säkerhetsåtgärder som medarbetaren aktivt måste ta ställning till så att uppföljning blir möjlig för SSK. Ingen medicingivning kan förbises utan att SSK blir uppmärksammad. I Mobil Omsorg finns det en helt ny vy där sjuksköterskan har översikt över alla delegeringar, utgående mediciner, avvikelser med mera.

Joliv utvecklar och stödjer användning av innovativa IT-stöd för bättre vård och omsorg. Företaget grundades 1999 och har idag lösningar för omsorg, hemsjukvård, primärvård och elevhälsovård. Vårt systerföretag Qurelia AB arbetar med kunskap och IT-stöd för kvalitetsuppföljning inom vård och omsorg.