Systemintegrationer måste fungera smidigt

Om man arbetar inom vård- och omsorgsbranschen idag vet man att det kan vara oerhört svårt att få vardagen att gå ihop. Inte bara på grund av högt ställda krav och hög arbetsbelastning utan även på grund av att det krävs stor kompetens för att planera, verkställa och följa upp arbetet som görs dygnet runt, alla dagar om året. För att klara av mängden information behöver man tekniska hjälpmedel men även där kan det bli svårt eftersom många befinner sig i en situation där man måste arbete i flera olika system som inte har någon integration sinsemellan.

Johan Regnell arbetar som teknisk projektledare på Joliv. Han pekar på vikten av att vara ett företag som jobbar aktivt med integrationer och att man alltid ska vara öppen för samarbete med andra leverantörer.

- Idag är Jolivs verksamhetsstöd Mobil Omsorg integrerat med många andra system och antalet integrationer ökar kontinuerligt. Integrationer finns mot verksamhetssystem som Pulsen Combine och ParaSol samt schemasystem som Time Care, Quinyx och Heroma. För larm och kameratillsyn arbetar vi med partners, bland andra Everon. Det går också att skicka lönefiler till alla de vanliga systemen. Målet är att förenkla användandet, minska dubbelarbete och i slutändan öka kvaliteten på vård och omsorg.

Johan Regnell, teknisk projektledare på Joliv

- Mobil Omsorg har ett API som stödjer integrationer till andra system som används av våra kunder och vi är alltid öppna för flera samarbeten. Vi vill förenkla för våra kunder och då är det absolut nödvändigt att ta hänsyn till system som kunden redan är beroende av och kanske måste fortsätta använda i sin verksamhet.

Hör av dig till oss om du vill veta mer om hur vi jobbar med integrationer! För mer teknisk information se här