Jollyroom introducerar det exklusiva varumärket Joolz!

Jollyroom är glada att tillkännage att det exklusiva och populära varumärket Joolz kommer bli en del av deras sortiment. De ergonomiskt utformade barnvagnarna finns tillgängliga på hemsidan från och med april 2015. Joolz samarbete med Jollyroom visar på ytterligare ett steg framåt för varumärket och styrker dess ställning på den svenska barnvagnsmarknaden ytterligare.

Creativ Director och grundare/ägare av Joolz, Emile Keunen säger följande om utvecklingen:

-”Det är ett väldigt positivt steg för Joolz att finnas tillgängliga hos Jollyroom. Vi är glada och ser detta som ett steg i att vidareutveckla Joolz varumärkesnärvaro och popularitet på den svenska marknaden.”

Joolz har under de senaste åren haft en positiv tillväxt och framgång på den svenska marknaden och företaget är övertygade om att Jollyroom kommer öka populariteten och efterfrågan av Joolz ytterligare. Som en av Sveriges mest populära online återförsäljare erbjuder Jollyroom det perfekta partnerskapet för Joolz och webbutiken kommer att hjälpa Joolz med sin expansion i flertalet svenska hem. Joolz ger samtidigt Jollyroom möjligheten att nå ut till en ännu bredare målgrupp.

David Persson, Category Manager på barnvagnar säger följande om lanseringen:

-”Vi är mycket nöjda över denna tillökning. Joolz är ett high-end varumärke som kommer att fylla en god funktion i vår befintliga varumärkesportfölj. Vi är mycket glada över få in Joolz som en del av Jollyroom och vi ser fram emot en gynnsam utveckling framöver!”

Jollyroom kommer att erbjuda den nyligen lanserade Joolz Geo som kommer i tre olika utformningar; Mono, Duo och Twin. Även den prisbelönta Joolz Day kollektionen kommer att finnas tillgänglig hos återförsäljaren, där ingår Joolz Day Quadro, Joolz Day Studio och Joolz Day Earth.

Om Jollyroom

www.jollyroom.se | www.jollyroom.no | www.jollyroom.dk | www.jollyroom.fi

Jollyroom.se erbjuder Nordens största utbud inom barn- och babyprodukter. Jollyroom har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida.

Grundarna bakom Jollyroom har 17 års erfarenhet inom näthandel. Tidigare har de bland annat byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011.

Jollyroom etablerades år 2010 och i dag finns bolaget i Norge, Sverige, Danmark och Finland. Företaget har även ett systerbolag som driver e-handel av sport-produkter i Norge; Fjellsport.no.

Jollyroom har ett lager på 11300 kvm och servar fler än 200 000 registrerade kunder. Målet är att erbjuda kunderna den bästa tänkbara servicen.

Om Joolz:

Joolz är ett ungt holländskt företag som grundades år 2004. Joolz utvecklar och tillverkar barnvagnar som är designade utifrån människans kropp. Produkterna är välutrustade och bekväma för både föräldrar och barn. Joolz ser anser att sina användare och den värld vi lever i är viktig, vilket återspeglar sig i deras produkter och tjänster, men också hos de partners som Joolz samarbetar med. Joolz vill bidra till ett sunt och bra liv från graviditeten till den första dagen i skolan. Dem kallar det Positive Design. Joolz finns i mer än 23 länder världen över. För mer information, besök www.my-joolz.se.

För ytterligare information och bilder, vänligen kontakta:

Jessica Egman, Marknadschef Jollyroom
E-post:jessica.egman@jollyroom.se