Kallt väder kräver mer produktion av värme

Kallt väder kräver mer produktion av värme

Enligt väderprognosen kommer det att bli kallare väder i vårt område under början av nästa vecka. Det innebär att vi behöver ha lokal produktion i Huskvarna för att säkra värme och varmvatten till alla kunder i området.

– Vår högsta prioritet är att säkra att alla våra kunder har värme, säger Hanna Tengliden, driftchef på Jönköping Energi. Vi kommer att göra vårt bästa för att köra produktionen så att vi inte behöver använda pannan som tidigare har orsakat ljudstörningar. Men vill samtidigt med denna information flagga för att vi kan vara tvungna att köra produktionen fullt ut vilket kan medföra att oljud uppkommer.

– Sedan vi blev uppmärksammade om ljudet från vår anläggning har vi påbörjat undersökningar och utredningar för att hitta orsaken till att oljuden uppkommer. När vi har en samlad bild kommer vi att genomföra åtgärder så att vi inte skapar olägenhet i omgivningen, säger Hanna Tengliden.

Kontakt:
Jönköping Energis presstelefon