Nu blir Jönköping Stadsnät snabbare

Nu blir Jönköping Stadsnät snabbare

Med fler och fler uppkopplade apparater i hemmet tillsammans med mer streaming av tv, radio och musik ökar vårt behov av snabbt och stabilt bredband. Från den 7 oktober erbjuder vi högre hastigheter i Jönköping Stadsnät Wetternet.

- Vi har under de senaste månaderna uppgraderat tekniken i stadsnätet för att kunna säkerställa att utlovade hastigheter hålls, säger Lennart Jarl, Produktchef för Stadsnät på Jönköping Energi. Behovet på snabbare hastigheter finns hos våra kunder och det känns kul att kunna möta kundernas efterfrågan.

Utöver nuvarande hastigheter i vårt öppna stadsnät kommer nu tjänsteleverantörerna kunna erbjuda internetanslutning med nedladdningshastighet på 250 respektive 500 megabit per sekund. På www.wetternet.se kan du se alla hastigheter och tjänsteleverantörer för Jönköping Stadsnät.

Vill du surfa snabbare vänder du dig till din tjänsteleverantör för att se utbud och priser.

Kontaktperson:
Lennart Jarl, Produktchef