Bild monterad på elskåp i tävlingen #mittelskåp

Nu startar årets omgång av tävlingen #mittelskåp

Idag startar årets omgång av tävlingen #mittelskåp. En tävling där allmänheten har möjlighet att tävla om att få sin egen bild på ett elskåp. Tävlingen pågår fram till den 5 juni.

För att vara med i tävlingen ska den som vill tagga sin bild på Instagram med #mittelskåp. Bilden kommer då publiceras på tävlingssidan mittelskap.se där de tre bilder med flest gilla-hjärtan vinner. Tävlingen pågår från den 8 april till och med 5 juni. Tre vinnare presenteras därefter i samband med att bilden monteras på elskåpen.

De konstnärliga elskåpen har uppmärksammats i både press och sociala medier de senaste åren. Och ryktet säger att fler städer tagit initiativet vidare. Tanken bakom projektet är att Jönköping Energi tillsammans med Destination Jönköping vill visa upp staden, den goda kraften och lyfta lokala förmågor.

Tidigare vinnarbilder finns att beskåda i centrala Jönköping och Huskvarna. Motiven skildrar Jönköping med omnejd och ska ge invånare och turister tips på vad mer som finns att se i staden. Samtidigt förgylls miljön på några av centrums stora handelsgator.

Kontakt vid frågor:
Presstelefon Jönköping Energi 036-10 82 45

En god kraft för ett gott samhälle är Jönköping Energis vision. Vi vill bidra till att driva regionens utveckling. Det gör vi genom att erbjuda hållbara och innovativa tjänster, nu och i framtiden. Hos oss ska det vara enkelt att vara kund. Vi finns nära, och tillsammans med våra kunder bidrar vi till ett hållbart samhälle. Idag förser vi 55 000 kunder med ljus, kraft, värme, kyla och stadsnät. Vi omsätter 1,4 miljarder kronor per år och har 290 anställda www.jonkopingenergi.se