JOTUN LADY-kulörer klär väggar på stor utställning

JOTUN LADY-kulörer klär väggar på stor utställning

Inredningsmagasinet Residence presenterar tillsammans med Arkitektur- och designcentrum, ArkDes, utställningen Designer of the year: Note Design Studio

Note Design Studio fick utmärkelsen ”Årets designer” under Residence Stora Formpris 2015. Utställningen visas på Arkitekturmuseet den 10-28 februari 2016 och cureras av Lotta Agaton, stylist och Creative director på Residence. Det utlovas en fantastisk utställning med fokus på färg. Stjärnstylisten Lotta Agaton har bland annat låtit bygga åtta små rum med olika inredning som fokuserar på estetiska värden och vilken betydelse möbler, styling och färg har för ett hem. Samtliga väggar är målade med JOTUN LADY- kulörer som hjälper till att skapa den rätta känslan i varje rum.

JOTUN LADY-kulörerna som visas:

LADY 4477 Deco Blue

LADY 2024 Senses

LADY 7236 Chi

LADY 9938 Naturligt Svart

LADY 7163 Minty Breeze

LADY 2500 Kryddor

LADY MINERALS 1877 Vallmofrö

Alla frågor om kulörer och foto kan ställas till:

Kristina Tunegård Category Manager Interior Jotun│E-mail: kristina.tunegard@jotun.se │Telefon: 031-69 63 23

Högupplösta bilder finns påwww.ekprbildbank.com

Alla bilder skall hänvisas till: Jotun/Lady

Det är till stor hjälp för läsarna om ni skriver ut kulörkoder och kulörnamn på bilderna ni publicerar. Vi får många frågor om detta. Både kulörkod + namn (t.ex: LADY 10341 Kalk) bör skrivas ut, då det finns en rad kulörer med samma namn men med ett annat utseende från olika färgleverantörer.

Jotun är marknadsledande inom dekorativ färg i Skandinavien och en av världens ledande producenter av färg och pulverlackering med 69 företag och 33 produktionsanläggningar på alla kontinenter. Jotun hade år 2014 en total omsättning på NOK 17 542 miljoner, och har mer än 9700 medarbetare. Koncernen är organiserad i fyra olika segment och sju geografiska regioner, den har sitt huvudkontor i Sandefjord, Norge.