DEMIDEKK Infinty - vår allra bästa utomhusfärg

Jotun lanserar DEMIDEKK Infinity – vår absolut bästa utomhusfärg

Jotun lanserar fasadfärgen DEMIDEKK Infinity, som med den nya banbrytande och patentsökta INFINITY-teknologin har överlägsen glans- och kulörhållbarhet och håller längst av alla Jotuns utomhusfärger. Med DEMIDEKK Infinitys glans- och kulörhållbarhet och självrengörande effekt håller sig huset vackert i år efter år.

2012 startade Jotun ett forsknings- och utvecklingsprojekt för att skapa en utomhusprodukt som är bäst på allt. - Det har varit en svår utmaning och svårt att toppa vår existerade högkvalitetsprodukt DEMIDEKK Ultimate Täckfärg. Men vi har nått målet, säger Astrid Lydvo Aas, R&D Senior Chemist på Jotun.

Uppemot 500 testpaneler har stått ute i väder och vind runt om i Norge för att finna den bästa färgformuleringen. I Sandefjord är produkten testad på kulör- och glanshållbarhet, beväxning och smutsupptagning. I Bergen testas produktens fuktbeständighet då den utsätts för en miljö med hög fukt och mycket slagregn. Utöver det är färgen testad på Svalbard och i Florida. På det sistnämnda testfältet är det mycket UV-strålning tillsammans med hög luftfuktighet och regn. – Kombinationen av hög luftfuktighet, mycket UV-ljus och värme visar snabbare hur väl färgen behåller glans och kulör, berättar Astrid.

– DEMIDEKK Infinity är den absolut bästa utomhusfärgen vi har utvecklat och formuleringen av färgen är helt ny och banbrytande. Vi har patentsökt teknologin, vilket vi sällan gör, så detta är verkligen unikt, säger Kristina Tunegård, Brand Manager för DEMIDEKK på Jotun.
­
Jotun har under mer än 44 år kontinuerligt testat och utvecklat DEMIDEKK:s utomhusfärger för att tåla det skandinaviska klimatet. Den unika INFINITY-teknologin är en vidareutveckling av AMA-teknologin® och ger en suverän förbättring av glans- och kulörhållbarheten. DEMIDEKK Infinity har en självrengörande yta och ser nymålad ut längst av alla Jotuns utomhusprodukter.

För mer information vänligen kontakta:
Kristina Tunegård, Brand Manager Exterior, kristina.tunegard@jotun.se

Högupplösta bilder finns på: https://jotun.billes.se

Vi påminner om att genom att ladda ner bilder, godkänner ni samtidigt att all användning av Jotuns bildmaterial endast sker i syfte att omtala DEMIDEKK/Jotuns kulörer och produkter.

• Bilderna är Jotuns egendom och får bara användas i sammanhang där DEMIDEKK/Jotuns kulörer och produkter omnämns, inte som illustrationsbilder av andra saker.

Bilder ska krediteras Jotun/DEMIDEKK @jotunsverige #jotunsverige #demidekk.
Fotograf: Mikkel Mortensen Art Director foto: Therese Sennerholt. Stylist: Pella Hedeby/Lotta Agaton Interiors.

Tips:
Det är till stor hjälp för läsarna om ni skriver ut kulörkoder och kulörnamn på bilderna ni publicerar. Vi får många frågor om detta. Både kulörkod + namn (t.ex. JOTUN 0734 BRUNSVART) bör skrivas ut, då det finns en rad kulörer med samma namn men med annat utseende från olika färgleverantörer.

Kategorier

Jotun är marknadsledande inom dekorativ färg i Skandinavien och en av världens ledande producenter av färg och pulverlackering med 63 företag och 37 produktionsanläggningar på alla kontinenter. Jotun hade år 2016 en total omsättning på NOK 15 785 miljoner, och har mer än 9800 medarbetare. Koncernen är organiserad i fyra olika segment och sju geografiska regioner, den har sitt huvudkontor i Sandefjord, Norge.

Färg för berömda byggnader och ditt hem

Jotun har levererat färg till många av världens mest berömda byggnader. Och det är ingen tillfällighet. Vi lägger stora resurser på forskning och utveckling så att våra färger kan möta alla sorters behov - oavsett om det handlar om Eiffeltornet eller ditt hem.

Utforska våra vackra kulörer när du skall måla inomhus, måla möbler, måla huset eller ta hand om båten. Bli inspirerad av våra kulörexperter, se de nya interiörtrenderna och få idéer och målningstips om hur du bör gå tillväga för att få det som du vill.

Jotun Sverige AB Decorative
Klangfärgsgatan 13