JP Infonet rekryterar Ove Andreassen som ansvarig för utbildningsverksamheten

JP Infonet rekryterar Ove Andreassen som ansvarig för utbildningsverksamheten

Vi är mycket glada att hälsa Ove Andreassen välkommen till JP Infonet. Ove Andreassen kommer att ansvara för vår expanderande utbildningsverksamhet. Han kommer närmast från VJS där han arbetat med fortbildning för jurister.

- Min ambition är att kombinera JP Infonets stora utbud av informationstjänster med kortkurser i aktuella ämnen, säger Ove Andreassen. Tanken är att kunden ska finna så mycket nyheter och information som möjligt på ett och samma ställe. Det ska förstås gälla såväl i de ordinarie webbtjänsterna som i kurser och seminarier.

Ove Andreassen är jur.kand. och har arbetat i drygt 20 år med fortbildning i främst juridiska ämnen samt i egen juridisk verksamhet. Han har de senaste 13 åren arbetat på VJS (Juseks utbildningsstiftelse) med bl.a. arbetsrätt, familjerätt, fastighets- och miljörätt och har tidigare startat upp kursverksamhet på dåvarande Esselte fakta.

Sedan den 1 september i år möter Ove Andreassen en ny utmaning på JP Infonet.
- Jag ser fram emot att arbeta såväl med deltagare och föreläsare som med alla medarbetare i ett kreativt och expanderande företag, säger Ove Andreassen.