JSR avyttrar till Coeli

Den 20:e maj 2022 avyttrade JSR Fastigheter ”Blixtlåset 1” belägen i Hagsätra, Stockholms stad. Fastigheten har en loa om 1058 m2 och en markyta om 2 598 m2, och är idag fullt uthyrd. Signering och tillträde skedde simultant.

Fastigheten har ett bra geografiskt läge, med närheten till service och tunnelbana. Den ligger som ensam industrifastighet i ett bostadsområde och det självklara alternativet är därför att driva detaljplaneprocess för att utveckla bostäder.

”JSR:s fokusområde är lager och lättindustri, vi driver inte detaljplaner för bostäder. Därav känns det helt rätt att sälja till en aktör vars fokus är att just utveckla denna typ av fastigheter i den riktningen. Vi är nöjda med en enkel och smidig affär med Coeli Fastighet II AB (”Coeli”)”, säger Samuel Beckstrand, VD på JSR fastigheter.

• Företagsinformation

JSR-koncernen äger och förvaltar industrifastigheter i Stockholmsregionen med huvudsakligt fokus på lager och lätt industri i väletablerade områden. Vi köper för att äga och är alltid långsiktiga i våra investeringar. Ett hållbart fastighetsbestånd ska utgöra vårt bidrag till nästa generation.

Samuel Beckstrand