JSR och SL

JSR och Stockholms lokaltrafik

JSR och Stockholms lokaltrafik.

JSR tecknar nytt hyresavtal med Stockholms lokaltrafik. Stockholms lokaltrafik blir ny hyresgäst i fastigheten Stockholm Blixtljuset17.

Detta då man är i behov av ett projektkontor med närhet till tågdepån i Högdalen som ska byggas ut. SL kommer att hyra hela fastigheten.

”Det känns enormt bra att teckna ett avtal med en så pass stark aktör.Utbyggnaden av tunnelbanan är något som påverkar hela Storstockholm, och därför känns det extra kul att vi kan dra vårt strå till stacken.”,säger Samuel Beckstrand, VD på JSR Fastigheter Betydande hyresgästanpassningar har genomförts då lokalerna ställts om från industri till kontor.

De nya lokalerna uppgår till 3 000 kvm LOA. Avtalet sträcker sig över 5 år, med möjlighet till förlängning.

Regioner

JSR-koncernen äger och förvaltar industrifastigheter i Stockholmsregionen med huvudsakligt fokus på lager och lätt industri i väletablerade områden. Vi köper för att äga och är alltid långsiktiga i våra investeringar. Ett hållbart fastighetsbestånd ska utgöra vårt bidrag till nästa generation.

Samuel Beckstrand

Presskontakt VD

Förvaltar och utvecklar industrifastigheter

JSR Fastigheter äger och utvecklar industrifastigheter.

JSR Fastigheter AB
Katarina Bangata 13