Nya stipendier utlysta från Aktiestinsens stipendiefond

Nya stipendier utlysta från Aktiestinsens stipendiefond

Aktiestinsens Lennart Israelssons stiftelse för främjande av äldres aktivitet och hälsa utlyser, som flest, 6 stipendier om sammanlagt, som högst, 200 000 kr till yrkesverksamma, entreprenörer, forskare och studenter för att främja entreprenöriellt utvecklingsarbete och/eller forskning om hälsofrämjande arbete för äldres aktivitet och hälsa inom arbetsterapiområdet.

Projekten skall drivas i samverkan mellan forskare och/eller studenter vid Hälsohögskolan i Jönköping samt en eller flera externa entreprenörer/yrkesverksamma med inriktning hälsofrämjande arbete för äldres aktivitet och hälsa inom arbetsterapiområdet.

Se nedan för anökningsblankett.

Kontaktperson för samverkan med forskare/student vid Hälsohögskolan: Simon Ramstrand,

e-post: simon.ramstrand@hhj.hj.se, tel: 036-101277.

Kontaktperson för samverkan med extern entreprenör/yrkesverksam: Kerstin Prahl Lindblad, e-post: kerstin.prahl.lindblad@lj.se, tel: 070-5277006

Den 25 oktober ska handlingarna vara Stiftelsen tillhanda. Besked om beviljade stipendier meddelas före årsskiftet. Underteckna ansökan och posta till:

Aktiestinsens Lennart Israelssons stiftelse för främjande av äldres aktivitet och hälsa, Hälsohögskolan

551 11 Jönköping.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University