Israels ambassadör besöker JIBS och utmärkelsen Årets Entreprenör delas ut

Israels ambassadör besöker JIBS och utmärkelsen Årets Entreprenör delas ut

Besök av Israels ambassadör och prisutdelningen för Årets entreprenör toppar Global Entrepreneurship Week på Jönköping International Business School.

Global Entrepreneurship Week är världens största evenemang för att uppmärksamma dem som vågar göra verklighet av sina idéer, stimulerar den ekonomiska utvecklingen och förbättrar livet för andra människor. På JIBS är vi självklart med och firar – Entrepreneurial in mind är ju en av våra grundprinciper.

Israels ambassadör i Sverige, Isaac Bachman, kommer till Jönköping för att berätta om Innovation, Entrepreneurship and the unknown Israel med efterföljande diskussion. Han introduceras av JIBS  vd professor Johan Roos. Den israeliska entreprenörskapsscenen har utvecklats till en av de mest framgångsrika i världen, men har fått lite uppmärksamhet för det. Ambassadörens gästföreläsning syftar till att ändra på det och till att upplysa om vad som kännetecknar entreprenörskap och innovation i Israel. Föreläsningen är öppen för allmänheten.

(Torsdag 21 november, 14-15.30, B1033, Jönköping International Business School)

Eftermiddagen forsätter med utdelning av utmärkelsen Årets Entreprenör 2012 och 2013 följt av mingel. Årets Entreprenör är ett pris som instiftades 1995 av Stiftelsen Bolleks Kunskapsfond till förtjänta entreprenörer i Sverige. Vinnarna presenteras av de som nominerade dem och de berättar sen själva om sin entreprenöriella resa och verksamhet. Prisutdelning och mingel är öppet för allmänheten. Kom och inspireras av framgångsrika entreprenörer och passa på att utöka ditt nätverk!

(Torsdag 21 november, 16-18, B1033, Jönköping International Business School)

Läs mer om Global Entrepreneurship Week:

www.gew.se

Kategorier

Internationella Handelshögskolan är en av fyra fackhögskolor inom Högskolan i Jönköping, och erbjuder internationella utbildningar inom ekonomi, informatik och affärsrätt. Forskningen fokuserar på tre centrala teman: Entreprenörskap, förnyelse och ägande. Internationella Handelshögskolan har cirka 2 100 registrerade studenter, ca 150 anställda och omsätter ca 178 mnkr. För mer information besök www.jibs.hj.se.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University