Nytt forskningscentrum invigs av Maud Olofsson 12 december

CISEG, Centre for Innovation Systems, Entrepreneurship and Growth, invigs av näringsminister Maud Olofsson. Centret omfattar inledningsvis tre forskningsenheter: Prosperity Institute of Scandinavia, Forskningsenheten för Entreprenörskap och Tillväxt på Landsbygden (RUREG) och Institutet för Upplevelseindustrins Utveckling (EIDI). Det nya centret involverar forskare både från den nationalekonomiska och företagsekonomiska sfären. Kontakterna med näringslivet och det omgivande samhället genomsyrar verksamheten. - Bl a kommer verksamheten att avhålla en hel del konferenser och workshops i olika konstellationer både nationellt och internationellt, berättar professor Charlie Karlsson, föreståndare för CISEG. - Det är ett bra sätt att ligga i spetsen för utvecklingen inom aktuella områden och att kunna sprida aktuell kunskap direkt ut på fältet så snabbt som möjligt. Dessutom är det viktigt att fånga upp erfarenheter som kan driva processen framåt i ett högt tempo. Invigningsceremonin äger rum kl. 13.15 i Munksjöaulan på Internationella Handelshögskolan. Detaljerat program ligger under nyhetsinformationen på hemsidan: www.ihh.hj.se. Kontaktpersoner: Professor Charlie Karlsson, tel: 036-10 17 55, mobil: 0705-82 06 77 eller forskningssekreterare Katarina Blåman, tel: 036-10 18 20. På uppdrag: Kristina Hugander Marknadsansvarig tel: 036-10 17 20 e-post: kristina.hugander@ihh.hj.se För mera information om handelshögskolan och invigningsprogrammet på: www.ihh.hj.se Läs mera om CISEG och dess institut på: www.ihh.hj.se/ciseg.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53