Företagen som finns representerade på Karriärum 2019.

Studenter träffar över 100 företag på karriärmässa

Onsdagen den 21 november är det dags för årets upplaga av näringslivsmässan Karriärum på Tekniska Högskolan vid Jönköping University. 105 utställare finns då på plats för att träffa studenter som söker kontakt med näringslivet.

Karriärum är en viktig mötesplats för både studenter och företag. Studenterna kan knyta kontakter med framtida arbetsgivare, hitta praktikplatser och diskutera idéer kring examensarbeten med intressanta företag. Företagen å sin sida kan lära känna potentiella medarbetare eller hitta studenter för till exempel praktik, tillfälliga projekt, sommarjobb eller extrajobb.

Totalt brukar cirka 1500 studenter, främst från år två och tre, besöka mässan som åter igen har fler utställare än någonsin tidigare.

– Vi satsar på samverkan på riktigt genom nära samarbete med våra partners inom näringsliv och samhälle, den här mässan är ett bra exempel på det. Vi är oerhört glada och stolta att 104 företag kommer hit för att träffa våra fantastiska studenter, säger Linda Bergqvist, näringslivsansvarig vid Tekniska Högskolan.

Karriärum arrangeras av Tekniska Högskolan i nära samarbete med skolans studerandeförening HI TECH.

För mer information, kontakta Linda Bergqvist, näringslivsansvarig på Tekniska Högskolan, Jönköping University, tfn. 072-561 80 76.

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 11 500 registrerade studenter, 850 anställda och omsätter 900 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University