VG till MKV

Utbildningen i Medie- och kommunikationsvetenskap i Jönköping får bra betyg i Högskoleverkets utvärdering. MKV-programmet är också ett av högskolans mest sökta program.

Högskoleverket har i en nationell utvärdering bedömt kvaliteten på utbildningar inom bl.a. medie- och kommunikationsvetenskap (MKV). Utvärderingen visar att MKV vid Högskolan för lärande och kommunikation (HLK) i Jönköping håller hög kvalitet.

”Det här bekräftar att vi ger våra studenter en utbildning med hög kvalitet, som i sin tur gör dem konkurrenskraftiga på arbetsmarknaden. Det sporrar oss också till fortsatt utveckling av MKV-programmet. Resultatet av HSV:s utvärdering visar dessutom att vi står oss väl i konkurrensen med de större lärosätena inom ämnet medie- och kommunikationsvetenskap – inte bara räknat i antal sökande till programmet – utan också i kvalitet”, säger utbildningsledare Ulf Linnman.

MKV-programmet har sitt ursprung i Informatörsutbildningen, som startade i Jönköping i slutet av 1970-talet. Sedan dess har utbildningen utvecklats till ett av landets största och populäraste program inom kommunikationsområdet.

Kontakt: Utbildningsledare Ulf Linnman, tfn 0705-34 01 89

Till Högskoleverkets utvärdering