​Extraföreställning på Cirkus insatt för succémusikalen Grease – På Turné med Lotta Engberg, Anton Hagman, Caroline Johansson Kuhmunen med stor ensemble och liveband!

Idag släpps extraföreställning i Stockholm och därmed den tionde extraföreställningen för Grease På Turné. Anledningen är det enormt stora intresset efter biljetterna till vårens populära musikal Grease som åker på Sverigeturné med Lotta Engberg, Anton Hagman och Caroline Johansson Kuhmunen i huvudrollerna tillsammans med stor ensemble och liveband.

Extraföreställningen är insatt den 10 april i Stockholm på Cirkus kl.14.00. Just nu gör föreställningen succé på Nöjesteatern i Malmö där den spelas fram till den 16 februari och därefter blir det turnépremiär i ett fullsatt konserthus i Linköping den 21 februari 2020.

Totalt gästas 20 orter runt om i landets största arenor och konserthus med final på Cirkus i Stockholm. Det råder just nu stor efterfrågan och åtgång av musikalbiljetterna och flertalet orter har sålt ut på rekordtid! Nu är tio extraföreställningar och fler biljetter släppta för att möta det enormt stora intresset för vårens största musikalupplevelse ”Grease”! (Se turnéplan nedan)

För regin står Staffan Götestam som än en gång tagit sig an uppdraget att bevara en 40 år gammal historia på ett modernt sätt, utan att tappa den klassiska Grease-känslan.

Koreografen Siân Playsted skapar magiska dansnummer till låtar som “Grease is the word”, “Greased Lightning”, “You´re the One That I Want” och “We Go Together”.

Läs mer via www.greasethemusical.se

Turnéplan:

21 februari Linköping, Konsert & Kongress 20:00 Slutsålt!

22 februari Örebro, Conventum Arena 19:00 Fåtal platser!

23 februari Västerås Konserthus 14:00 Slutsålt 18:30 Extraföreställning

28 februari Uppsala, Konsert & Kongress 15:30 Extraföteställning 20:00 Fåtal platser!

29 februari Falun, Guide Arena 18:00 Fåtal platser!

1 mars Gävle Konserthus 14:00 Slutsålt! 18.30 Extraföreställning!

6 mars Sundsvall, Tonhallen 20:00 Slutsålt!

7 mars Umeå, Idunteatern 14:00 Extraföreställning! 19:00 Fåtal platser!

8 mars Luleå, Kulturens Hus 14:00 Fåtal platser! 18:30 Extraföreställning!

13 mars Eskilstuna, Stiga Sports Arena 19:00 Platser kvar!

14 mars Norrköping, Louis De Geer 14:00 Extraföreställning! 19:00 Slutsålt!

15 mars Jönköping Konserthus 14:00 Slutsålt! 18:30 Extraföreställning!

20 mars Växjö, Fortnox Arena 19:00 Fåtal platser!

21 mars Skövde Arena 19:00 Fåtal platser!

22 mars Karlstad CCC 18:00 Fåtal platser!

27 mars Halmstad Teater 15:00 Extraföreställning! 20:00 Slutsålt!

8 mars Karlskrona, Brinova Arena 19:00 Platser kvar!

29 mars Kalmar, Kalmarsalen 14.00 Fåtal platser! 19.00 Extraföreställning!

3 april Helsingborg Arena 18:00 Biljettsläpp 24 januari

4 april Göteborg, Partille Arena 14:00 Platser kvar! 19:00 Fåtal platser!

5 april Göteborg, Partille Arena 14:00 Platser kvar!

10 april Stockholm, Cirkus 14:00 Extraföreställning insatt! 19:00 Fåtal platser!

11 april Stockholm, Cirkus 14:00 Platser kvar!

Biljetter via: www.greasethemusical.se

Press: www.werecki.com

JULIUS PRODUCTION & SANGRÉ EVENT

Press och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com