Scalarevyn, Foto: Robert Eldrim

Scalarevyn kommer till Nöjesteatern - enda gästspelet utanför Stockholm!

Julius Production och Scala Produktion presenterar
SCALAREVYN

Nu kommer succérevyn till Nöjesteatern i Malmö - det enda gästspelet utanför Stockholm!

Den 26 augusti 2021 var det äntligen officiell premiär för den uppmärksammade revyföreställningen “Scalarevyn” på Scalateatern i Stockholm. Med den väcker Henrik Dorsin och Michael Lindgren liv i Scalateaterns klassiska revytradition tillsammans med några av Sveriges främsta musiker, skådespelare och dansare.

Scalarevyn spelas på Nöjesteatern 27-30 januari och 3-6 februari 2022.

På scen står, förutom Henrik Dorsin själv, de komiska virtuoserna Vanna Rosenberg, Johan Ulveson, den i humor-sammanhang något otippade Klas Hedlund som till vardags är aktad operasångare på Kungliga Operan, samt stjärnskottet Louise Nordahl känd från TV4:s “Mumbo Jumbo”. På scen finns även en för revyn noga sammansatt orkester under ledning av kapellmästare Per Ekdahl, med bland andra jazzmusikern och grammisvinnaren Per “Texas” Johansson och violinisten och Jazzkatten-vinnaren Josefine Runsteen.

– Vi ska sätta publiken i en underhållningskuvös och bjuda på ett fyrverkeri av infall, säger Henrik Dorsin.

Scalateatern har en lång historia av revy. På 40- och 50-talet var teatern en av Stockholms mest självklara revyscener och vid flertalet tillfällen gästade Scalarevyn Nöjesteatern (då Biografteatern Amiralen). I Scalarevyn föddes stjärnor som Anita Lindblom och Christina Schollin och en lång rad revy-ikoner gjorde massvis av föreställningar vilket befäste Scalateaterns roll som en av landets mest självklara revyscener!

Pressröster om Scalarevyn

”En generös show. Ett gäng som självklart och njutbart kompletterar varandra”
– Svenska Dagbladet

”Vi nära nog skrattar på oss i bänkraderna.”
– Dagens Nyheter

”EN LUSTFYLLD, LEKFULL, LYXIG REVY”
– Kulturnytt i P1, SR

++++ (4 plus) ”Ett fyndigt fyrverkeri… Ett så generöst skrattpaket.”
– Aftonbladet

”PRECIS DET HÄR JAG HAR LÄNGTAT EFTER I SNART TVÅ ÅR NU. Den här recensenten skrattade högt.”
– Expressen

Ensemble

Henrik Dorsin, Johan Ulveson, Vanna Rosenberg, Klas Hedlund & Louise Nordahl

Orkester